تداوم بی‌توجهی اسرائیل به قوانین بین‌المللی موجب شعله‌ور شدن منطقه می‌گردد

سرویس سوریه - سوریه در جلسه شورای امنیت سازمان ملل هشدار داد که تداوم بی‌توجهی رژیم اشغالگر صهیونیستی به قوانین بین‌المللی و عدم پایبندی آن به قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی و درخواست کشورهای عضو برای توقف حملات و کشتارها ممکن است منجر به شعله‌ور شدن اوضاع کل منطقه شود. 

به گزارش کردپرس، «قصی ضحاک» نماینده دائم سوریه در جلسه امروز شورای امنیت سازمان ملل متحد هشدار داد که تداوم بی‌توجهی رژیم اشغالگر صهیونیستی به قوانین بین‌المللی و عدم پایبندی آن به قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی و درخواست کشورهای عضو برای توقف حملات و کشتارهای خود ممکن است منجر به شعله‌ور شدن اوضاع کل منطقه شود. 

به نوشته آژانس خبری سانا، جلسه شورای امنیت سازمان ملل با حضور «قصی ضحاک» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل برگزار شد.

در این نشست، «قصی صحاک» بیانیه‌ای را از طرف دولت سوریه قرائت کرد.

بیانیه سوریه در این نشست به شرح زیر است: « وقایع چند روز گذشته نشان می‌دهد که جنایتکاران جنگی رژیم اشغالگر صهیونیستی تصمیم گرفته‌اند به حملات خونین خود برای شعله ور کردن منطقه ادامه دهند.تداوم بی‌توجهی رژیم صهیونیستی به قوانین بین‌المللی و عدم پایبندی آن به قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی و درخواست کشورهای عضو برای توقف حملات و کشتارهای خود، ممکن است منجر به شعله‌ور شدن اوضاع کل منطقه تبدیل شود. چند روز پیش رژیم اشغالگر صهیونیستی جنایت فجیع جدیدی مرتکب شد که نشان از تجاوز خائنانه خود به شهر مجدل شمس در جولان اشغالی سوریه از سال ۱۹۶۷ بود که منجر به شهادت ۱۲ کودک سوری و مجروح شدن تعدادی از غیرنظامیان سوری شد. سوریه دروغ های مندرج در نامه موسوم به وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به رئیس شورای امنیت و دبیرکل را در ۲۹ جولای رد می‌کند. سوریه تأکید می‌کند که بلندی‌های اشغالی جولان، سرزمین سوریه عربی بوده و باقی می‌ماند که این موضوع توسط تمام قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل، به ویژه قطعنامه شماره ۴۹۷ سال ۱۹۸۱ تأیید شده است. سوریه بر مسئولیت اشغالگران اسرائیل در قبال جنایت شنیع روی داده در شهر مجدال شمس که رژیم صهیونیستی از آن برای ادامه حملات خود به کشورهای منطقه استفاده کرده تأکید می‌کند. رژیم صهیونیستی سحرگاه روز چهارشنبه نیز جنایت و تجاوز تروریستی جدیدی در «تهران» پایتخت جمهوری اسلامی ایران مرتکب شد که منجر به شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی شد. سوریه حملات رژیم صهیونیستی به سرزمین‌های خود و حاکمیت ایران، لبنان و سایر کشورهای منطقه را به شدیدترین الفاظ محکوم می‌کند و همبستگی کامل خود را با این کشورهای برادر در برابر حملات گناه‌آلود رژیم صهیونیستی که در معرض آن قرار دارند، اعلام می‌کند.»

کد خبر 2773528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha