مجسمه ماموستا «هژار موکریانی» در پیرانشهر آماده نصب شد

شهردار پیرانشهر گفت :برابر قرارداد فی مابین این شهرداری و طراح و مجسمه‌ ساز کُرد، استاد ضیاءالدینی، ساخت مجسمه ماموستا هژار موکریانی، از مشاهیر و مفاخر کُرد به زودی در میدانی به همین نام نصب خواهد شد.

به گزارش کردپرس، صفر تفاخر در این باره اظهار کرد: هم اکنون مجسمه در مرحله "مدولار" است و قالب گچی آن آماده شده و به زودی در میدانی مزین به نام استاد "هژار" نصب و پس از اسکلت بندی فلزی، بتن ریزی خواهد شد.

او با بیان اینکه جهت انتخاب طرح برتر و ساخت مجسمه این شاعر و نویسنده بزرگ کُرد، از نظر همشهریان ادب دوست به ویژه صاحبان قلم طی نظر سنجی استفاده شده است، افزود : بهترین تصویر با ارتفاع ۵ متری برابر نظر سنجی این شهرداری انتخاب و با اعتبار ١٠میلیارد ریال مصوب شد.

تفاخر ادامه داد: اکنون کار به مرحله  نهایی رسیده و آماده نصب در میدان استاد هژار واقع در بلوار کردستان است.

شهردار پیرانشهر با اشاره به یکی دیگر از قراردادهای این شهرداری جهت ساخت مجسمه شاعر نامدار کُرد، ماموستا نالی، توسط استاد ضیاءالدینی، بیان کرد: ساخت مجسمه و پیکره نامداران و نام‌آوران کُرد به عنوان یکی از مطالبات همشهریان هنردوست و شهروندان فرهنگ‌دوست در برنامه‌های مصوب این شهرداری است.

او در پایان گفت: امیدواریم در آینده در راستای توسعه فضای فرهنگی پیرانشهر شاهد ساخت‌ مجسمه‌های بیشتر و  تبدیل بلوار کردستان به بلوار مشاهیر بزرگ و نام‌آور باشیم.

به گزارش  کردپرس، عبدالرحمان شرفکندی،(زاده ۲۵ فروردین ۱۳۰۰ در مهاباد و درگذشته ۲ اسفند ۱۳۶۹ در کرج)، متخلص به "هژار" ، نویسنده، مترجم، فرهنگ‌نویس، واژه‌شناس، محقق، اسلام‌شناس، مفسر، فرهنگ‌نویس و عکاس کرد بود که به عقیده ادبا، دیگر ادب کردی نمونه ایی اینچنین به خود نخواهد دید. او چنان با تار و پود ادبیات کردی در هم آمیخته است که نامش از نام ادبیات کردی سوا نیست/.

کد خبر 2773609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha