نرخ فلاکت آذربایجان غربی را از ۶۲ درصد به ۵۰ درصد رساندیم

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به بهبود وضعیت شاخص فلاکت استان گفت: در سایه برنامه ها و تلاش های صورت گرفته و با همکاری بخش خصوصی، در ٣سال گذشته نرخ فلاکت آذربایجان غربی را از ۶۲.۵ درصد به ۵۰ درصد رساندیم.

به گزارش کردپرس، محمدصادق معتمدیان عصر امروز در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، با بیان اینکه میانگین تورم سالانه تیرماه نسبت به سال گذشته در سطح کشور ۱۲ درصد کاهش داشته که این کاهش تورم در آذربایجان غربی به ۱۳.۵ درصد رسیده، افزود: کاهش تورم ماهانه تیرماه در استان ۲ درصد بوده که نسبت به خرداد ماه ۱.۲ درصد بیشتر کاهش تورم داشته ایم.

او همچنین با اشاره به اینکه آذربایجان غربی در ابتدای دولت سیزدهم در حوزه نرخ بیکاری، جایگاه ۲۷ کشور را داشت، خاطرنشان کرد: با هم افزایی دستگاه های مختلف، نرخ بیکاری آذربایجان غربی در سال گذشته ۶.۷ درصد شده و رتبه چهارم را در سطح استان ها داشتیم و در بهار امسال نرخ بیکاری استان به ۵.۷ درصد رسیده و رتبه دوم را در سطح کشور به دست آوردیم.

استاندار آذربایجان غربی به بهبود وضعیت شاخص فلاکت استان نیز اشاره کرده و افزود: در سایه برنامه ها و تلاش های صورت گرفته و با همکاری بخش خصوصی، در سه سال گذشته نرخ فلاکت آذربایجان غربی را از ۶۲.۵ درصد به ۵۰ درصد رساندیم.

معتمدیان همچنین با اشاره به عملکرد موفق کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، اضافه کرد: علیرغم موفقیت های گسترده در حوزه اقتصادی استان، در اطلاع رسانی صحیح دستاوردهای سه سال گذشته دولت به جامعه باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

او در ادامه از عملکرد بسیار موفق گمرکات پیرانشهر و بازرگان در حوزه صادرات خبر داده و افزود: در چهار ماه گذشته، بیش از یک میلیون تن به ارزش ۶۰۰ میلیون دلار صادرات از مرزهای استان انجام شده است.

استاندار آذربایجان غربی به ترانزیت خارجی یک میلیون و ۴۰۰ هزار تنی کالا از مرزهای استان نیز اشاره کرده و یادآور شد: در این مدت، ۶۵ درصد از نظر ارزش و ۱۵ درصد از نظر وزنی، افزایش صادرات در آذربایجان غربی داشته ایم.

معتمدیان همچنین از افزایش ۶۶۰ درصدی ترانزیت کالا از گمرک پیرانشهر خبر داده و افزود: با مدیریت متمرکز و روانسازی پایانه های مرزی، در سال جاری از مجموعه گمرکات ۹ گانه استان، ۴۰ درصد افزایش صادرات داشتیم و روزانه یک هزار و ۷۰۰ کامیون از مرزهای آذربایجان غربی تردد می کنند.

او در ادامه با بیان اینکه در حوزه سرمایه گذاری صنعتی در سه ماهه نخست امسال، رتبه هشتم کشور در سطح استان ها را کسب کرده ایم، تصریح کرد: رفع موانع برای تسهیل و بهبود زمینه سرمایه گذاری در آذربایجان غربی، با ارائه خدمات بی منت به سرمایه گذاران و ساماندهی وضعیت دستگاه های متولی با نگرش کارشناسی محور تحقق می یابد.

استاندار آذربایجان غربی بر ایجاد جاذبه برای سرمایه گذاری در استان نیز تاکید کرده و افزود: توسعه استان در سایه گسترش سرمایه گذاری محقق می شود و این امر نیز نیازمند رفع موانع سرمایه گذاری و ارائه خدمات حداکثری به سرمایه گذاران است.

معتمدیان در پایان با اشاره به اهمیت شناسایی لکه های سرمایه گذاری براساس پتانسیل های هر منطقه، اظهار داشت: مشکلات حوزه سرمایه گذاری شناسایی و کارشناسی شود تا با تعامل دستگاه های متولی و تامین زیرساخت ها، زمینه رونق سرمایه گذاری فراهم شود.

کد خبر 2773687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha