حمله افراد مسلح قبایل عرب به مواضع SDF در حومه دیرالزور / ناآرامی‌ها همچنان ادامه دارد

سرویس سوریه - نیروهای تحت حمایت دولت مرکزی سوریه و افراد مسلح قبایل عرب حومه دیرالزور صبح امروز به مناطق تحت کنترل SDF در ساحل شمالی رود فرات حمله کردند که این حملات منجر به کشته و زخمی شدن چندین تن شد.

به گزارش کردپرس، نیروهای موسوم به «دفاع‌الوطنی» تحت حمایت دولت مرکزی سوریه و افرادی از قبایل عرب حومه دیرالزور صبح امروز به مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک(SDF) در ساحل شمالی رود فرات حمله کردند که در این حملات تعدادی از شبه‌نظامیان و غیرنظامیان کشته و زخمی شدند.

منابع نزدیک به دولت سوریه صبح امروز از حمله افراد مسلح قبایل عرب منطقه دیرالزور با استفاده از سلاح‌های نیمه‌سنگین به پایگاه‌های نظامی شهرک‌های ساحل شمالی فرات خبر دادند و حتی بعضی منابع از تسلط این شبه‌نظامیان به برخی از این شهرک‌ها همچون ذیبان اشاره کردند.

پس از انتشار این اخبار، دیده‌بان حقوق بشر سوریه(SOHR) در خبری از انتقال کمک‌های نظامی توسط SDF از استان حسکه به دیرالزور جهت تقویت مواضع این نیروها و همچنبن گسترش و افزایش دامنه درگیری‌ها تا شهرک ابوحمام در مرز با عراق خبر داد.

این دیده‌بان همچنین گفت که هواپیماهای جنگی آمریکایی همزمان با حمله افراد مسلح به پایگاه‌های SDF  بر فراز منطقه در حال پرواز هستند و علت آن را نزدیک بودن محل درگیری‌ها به پایگاه نیروهای ائتلاف بین‌المللی علیه داعش در میدان نفتی العمر عنوان کرد . گفتنی است که شهرک ذیبان که برخی منابع از تصرف آن  توسط افراد مسلح خبر داده بودند تنها ۴ کیلومتر با میدان نفتی العمر فاصله دارد.

حمله افراد مسلح قبایل عرب به مواضع SDF در حومه دیرالزور / ناآرامی‌ها همچنان ادامه دارد

پس از پرواز جنگنده‌ها، المیادین فارسی نیز در خبری از گلوله باران افراد مسلح قبایل عرب در ساحل رود فرات در نزدیکی شهرک ذیبان توسط بالگردهای آمریکایی خبر داد

SOHR در ادامه تصریح کرد که نیروهای آسایش کردستان سوریه در واکنش به این حملات تمامی راه‌های منتهی به مناطق امنیتی در دو شهر قامشلو و حسکه که نیروهای دفاع‌الوطنی در آنها مستقر هستند را بسته‌اند.

از سمت دیگر نیروهای SDF و آسایش نیز با انتشار چندین بیانیه در رابطه با درگیری‌های صبح امروز اطلاعات زیر را به اشتراک گذاشتند.

مرکز رسانه‌ای نیروهای SDF در یکی از بیانیه‌های خود اعلام کرد که حملات افراد مسلح به این مناطق ۲ کشته و ۷ مجروح در پی داشته است.

نیروهای آسایش نیز در بیانیه دیگری از اعلام منع آمد و رفت عمومی در کانتون دیرالزور خبر دادند و تاکید کردند که این منع آمد و رفت تا مدت زمان نامشخصی ادامه خواهد داشت.

حمله افراد مسلح قبایل عرب به مواضع SDF در حومه دیرالزور / ناآرامی‌ها همچنان ادامه دارد

نیروهای SDF در بیانیه‌های خود از شکست تلاش افراد مسلح برای ورود به مناطق تحت کنترل خود تپسط نیروهای مجلس نظامی دیرالزور و حجین خبر دادند در حالی که منابع نزدیک به دولت سوریه بر تصرف این مناطق توسط افراد مسلح تاکید داشتنند.

همچنین در اخبار دیگری از SOHR آمده است که تعداد افراد کشته و زخمی به ۲۰ تن رسیده و همچنان درگیری ادامه دارد و احتمال افزایش تلفات نیز هست.

سرویس سوریه - خبرگزاری کردپرس

کد خبر 2773749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha