تشریح عملکرد عمرانی شهرداری قروه توسط شورای شهر

سرویس کردستان- شورای قروه در آغاز سال چهارم فعالیت خود به تشریح عملکرد عمرانی شهرداری و اقداماتی که در این سه سال اخیر صورت گرفته پرداخت.

به گزارش خبرنگار کردپرس، شورای قروه در چهارمین دوره از فعالیت خود در نشستی با خبرنگاران به تشریح عملکرد عمرانی شهرداری قروه در این سه سال پرداخت.

«میلاد خالدیان» در این نشست با بیان اینکه منکر مشکلات موجود نیستیم، از افزایش بودجه شهرداری در این سال ها خبر داد. «امسال بودجه شهرداری ۴۴۰ میلیارد تومان مصوب شد که این میزان در سال گذشته ۲۰۰ میلیارد و در سال اول شورا ۴۰ میلیارد بود».

او از تخصیص ۱۲۰ میلیارد از ۴۴۰ میلیارد بودجه را به حوزه عمران دانست و از انعقاد قراردادهای عمرانی گفت. «عملیات اجرایی بهسازی باند تندرو لاین جنوبی ورودی از سمت سنندج به طول ۶۵۰ متر و برچیدن گاردریل به طول هزار و ۶۰۰ متر و جایگزینی با جدل رفیوژ جدا کننده به مبلغ تقریبی ۷۴ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد شامل انعقاد قرارداد با پیمانکار شده است».

«خالدیان» به انعقاد قرارداد با پیمانکار دیگر برای پروژه اجرای المان میدان شهید مدنی با اعتبار تقریبی ۵۶ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال و با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد اشاره کرد.

انعقاد قرارداد با پیمانکار مرتبط به پروژه بهسازی لاین شمالی ادامه بلوار کردستان به طول تقریبی ۸۳۴ متر و با اعتبار تقریبی ۶۵ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی دیگر موردی بود که این عضو شورا از آن سخن گفت.

به گفته او در راستای بهسازی معابر و هدایت آب های سطحی و حل معضل آب گرفتگی های سطح شهر، برآورد حجمی و ریالی انعقاد قرارداد بهسازی و اجرای جداول معابر سطح شهر به طول ۱۰ هزار متر و با اعتبار تقریبی ۹۰ میلیارد ریال  جدول کشی رینگ سراب به طور ۹ هزار و ۵۰۰ متر با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد صورت گرفته است.

«خالدیان» همچنین به اجرای پروژه های بهسازی و زیرسازی معابر در سطح شهر پرداخت. «در راستای بهسازی و زیرسازی معابر جهت اجرای لایه های آسفالت در سطح شهر برآرد حجمی و ریالی بهسازی و اجرای زیرسازی معابر سطح شهر به مساحت ۱۵۰ هزار مترمربع و به مبلغ تقریبی ۱۷۹ میلیارد ریال و اجرای پروژه در معابر سطح شهر به متراژ ۶۵ هزار مترمربع با پیشرفت فیزیکی ۴۳ درصد، قرارداد لازم بسته و عملیات آن شروع شده است».

دیگر پروژه عمرانی صورت گرفته در این مدت شامل بهسازی معابر سطح شهر بود که رئیس سال سوم شورا از آن خبر داد. «در راستای بهسازی معابر در سطح شهر برآورد حجمی و ریالی بهسازی و اجرای پخش ماشینی آسفالت معابر سطح شهر به مساحت ۹۰ هزار مترمربع با اعتبار تقریبی ۶۷ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال و اجرای پخش آسفالت با دستگاه فنیشر معابر سطح شهر به مقدار ۶ هزار و ۵۰۰ تن صورت گرفته است».

مطابق سخنان «میلاد خالدیان» در راستای بهسازی معابر در سطح شهر برآورد حجمی و ریالی بهسازی و اجرای پخش دستی و لکه گیری آسفالت معابر سطح شهر به مساحت ۸۰ هزار مترمربع با اعتبار تقریبی ۶۵۰ میلیارد ریال و اجرای پخش آسفالت و لکه گیری معابر به مقدار هزار و ۵۹۶ تن، عملیات اجرایی انجام شده است.

دیگر موردی که این عضو شورا به آن پرداخت مربوط بود به بهسازی و اجرای پیاده رو. «در راستای بهبود عبور و مرور در معابر برآورد حجمی و ریالی بهسازی و اجرای پیاده رو در سطح شهر به مساحت تقریبی ۱۰ هزار مترمربع با اعتبار تقریبی ۹۰ میلیارد ریال اجرای پروژه در پیاده رو سازی معابر سطح شهر به مساحت ۴ هزار مترمربع با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد انجام شده است».

ترمیم جداول فرسوده و رفع نواقص جداول و در راستای مناسب سازی معابر با برآورد حجمی و ریالی به طول ۳ هزار متر و اجرای ترمیم جداول در شهر به طول ۷۰۰ متر از دیگر پروژه های عمرانی شهری بود که «خالدیان» در نشست خبری از آن گفت.

او برای اجرای این پروژه ترمیم جداول فرسوده از خرید جدول بتنی و سنگی به تعداد ۱۲ هزار عدد با اعتبار تقریبی ۱۲ میلیارد ریال و خرید جداول در ابعاد مختلف به تعداد ۷ هزار عدد خبر داد.

اما برای کفپوش پیاده رو معابر هم براساس اظهارات «میلاد خالدیان» جهت ۶ هزار مترمربع با اعتبار تقریبی ۶ میلیارد ریال هزینه شده است.

او سپس به تأمین بخشی از مصالح سنگی کارخانه آسفالت شهرداری اشاره داشت. «برای تأمین بخشی از مصالح سنگی کارخانه آسفالت شهرداری جهت تولید آسفالت موردنیاز خرید مصالح سنگ لاشه به تناژ ۳۰ هزار تن با اعتبار تقریبی ۵۰ میلیارد ریال و تخلیه در کارخانه آسفالت به وزن ۳۰ هزار تن و تبدیل مصالح دانه بندی شده جهت تولید بیس مصرفی و آسفالت موردنیاز صورت گرفته است».

«خالدیان» در ادامه از پیگیری برای اخذ مجوز ۱۰ هزار تن مصالح بیس از معدن سولچه برای معابر خاکی سطج شهر در فصل بارندگی در کنار مناسب سازی معابر برای معلولان و سالخوردگان و جذب مشاور جهت مطالعات روان آب های سطحی در سامانه ستاد ایران گفت.

گزارش عملکرد ستاد بازآفرینی شهری هم دیگر موردی بود که شورای شهر به آن پرداختند. در همین زمینه به گفته «میلاد خالدیان» برای ستاد بازآفرینی تعداد ۳۴ پروانه و ۱۳۷ واحد با اعتبار تقریبی ۱۰ میلیارد ریال در بافت ناکارآمد شهری موضوع نوسازی مسکن صادر شده است.

همین طور پیگیری برای قیر رایگان ۱۸۷ و ۲۰۰ تنی بافت ناکارآمد مربوط به سهمیه سال قبل هم از دیگر اقداماتی بود که رئیس سال سوم شورای شهر به آن پرداخت. /

کد خبر 2773761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha