نیروهای امنیتی سلیمانیه در قره‌داغ، توسط افراد مسلح وابسته به داعش کشته شدند

شیخ جعفر مصطفی، معاون رئیس اقلیم کردستان اعلام کرد: «افراد مسلحی که دو عضو نیروهای امنیتی سلیمانیه را کشتند، از عناصر داعش بودند و قصد ساخت یک تونل را داشتند».

به گزارش کردپرس به نقل از کردستان24، روز جمعه 2024/8/9، در منطقه قره‌داغ استان سلیمانیه بین نیروهای امنیتی و یک گروه مسلح درگیری رخ داد که منجر به کشته شدن دو تن از اعضای نیروهای امنیتی اقلیم کردستان شد، دستگاه امنیت سلیمانیه اعلام کرد که آن افراد از عناصر داعش بودند.

شنبه 2024/8/10، جعفر شیخ مصطفی معاون رئیس اقلیم کردستان درمورد این حادثه بیان کرد: «این افراد وابسته به داعش بودند و پیش از حادثه درحال حفر تونل و ساخت یک مخفیگاه بودند؛ مولد و برخی تجهیزات را هم درآنجا رها کرده بودند که توسط نیروهای امنیتی ضبط شده است».

جعفر شیخ مصطفی تصریح کرد: محل حادثه در قره‌داغ منطقه‌ای بزرگ و بی‌رونق است؛ نه خانه‌ای در آن است و نه کسی در آن زندگی می‌کند، مسلحان داعش از این خلأ امنیتی استفاده کرده و سعی کرده اند با حفر یک تونل برای خودشان مخفیگاه بسازند، اما نیروهای امنیتی خبردار شدند و درگیری رخ داد».

به گفته معاون رئیس اقلیم کردستان، داعش از مکان هایی استفاده می‌کند که خالی از سکنه و خلأ امنیتی دارند، به ویژه جاهایی که جنگلی و انبوه است؛ به همین دلیل از قره‌داغ برای پناهگاه خود استفاده کردند، احتمالاً مخفیگاه های دیگری هم در آنجا داشته باشند». وی افزود که چندین هسته مخفی دیگر داعش در عراق مانده است و افراد مسلح آنها روزانه دستگیر می‌شوند.

معاون رئیس اقلیم تأکید کرد: «محال است داعش بار دیگر بتواند به عنوان یک قدرت بزرگ و تأثیرگذار احیا شود و اشغالگری کند، اما با راه اندازی دسته‌های دو یا سه نفره می‌تواند در همه جا حضور داشته باشد».

کد خبر 2773865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha