اتهامات مطرح شده در بیانیه وزارت خارجه سوریه به دور از واقعیت است

سرویس سوریه - دایره روابط خارجی مدیریت خودگردان در واکنش به بیانیه روز گذشته وزارت خارجه سوریه در رابطه با حملات به دیرالزور، اعلام کرد که اتهامات مطرح شده در بیانیه دولت دمشق به دور از واقعیت است.

به گزارش کردپرس، دایره روابط خارجی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه(AANES) با انتشار بیانیه‌ای به بیانیه روز گذشته وزارت خارجه سوریه در رابطه با حملات به دیرالزور واکنش نشان داد و اعلام کرد اتهامات مطرح شده در بیانیه دولت دمشق به دور از واقعیت است.

به نوشته آژانس خبری سانا، دایره روابط خارجی AANES بیانیه‌ای در رابطه با بیانیه وزارت امور خارجه دولت دمشق که AANES و SDF را به حمله به دیرالزور متهم کرده بود، صادر کرد.

دایره روابط خارجی در این بیانیه اظهارات دولت سوریه در رابطه با نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) را به دور از واقعیت توصیف کرد و ادامه داد: «وزارت امور خارجه دولت دمشق طبق معمول با زبان خصمانه صحبت می‌کند و در بیانیه خود SDF را به انجام حملات به دیرالزور متهم می‌کند.»

در ادامه بیانیه دایره روابط خارجی AANES آمده است: «دولت دمشق باید به جای بیان این اظهارات دور از واقعیت، در مورد اشغالگری ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن و نقض حاکمیت خاک سوریه صحبت کند. دایره روابط خارجی AANES زبان کینه و فتنه را محکوم می‌کند و اعلام می‌کند که این ذهنیت باعث کشتار مردم سوریه می‌شود.»

این دایره در ادامه خطاب به مردم سوریه در مناطق تحت کنترل دولت دمشق گفت: « فریب سخنان دولت دمشق را نخورید و یکپارچه در برابر جنگ احتمالی بایستید»

این دایره همچنین از مقامات وزارت امور خارجه دولت دمشق خواست که از اظهارات عوام فریبانه که به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسند دست بردارند.

دایره روابط خارجی AANES در پایان گفتگوی داخلی را تنها راه درست برای ساختن یک کشور دموکراتیک و پایان دادن به بحران سوریه اعلام کرد.

کد خبر 2773904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha