شرایط حاکم بر اقتصاد ایران، غیرطبیعی و فراتر از جنبه‌های استاندارد است

سرویس کرمانشاه _ کیوان کاشفی شرایط حاکم بر اقتصاد ایران را غیرطبیعی و فراتر از جنبه‌های استاندارد، توصیف کرد و گفت: فعالان اقتصادی در وضعیتی قرار دارند که در به وجود آمدن آن نقشی ندارند؛ اما در عین حال باید آثار و پیامدهای آن را بیش از دیگران تحمل کنند.

به گزارش کردپرس و به نقل از اتاق ایران؛ کیوان کاشفی در نشست هیات رئیسه اتاق ایران، روسای اتاق‌ها و کمیسیون‌های تخصصی با رئیس پلیس امنیت اقتصادی، تصریح کرد: فضای نامناسب اقتصادی به فعالان بخش خصوصی، تحمیل شده و در این شرایط با حضور کارت‌های اجاره‌ای مواجه هستیم. این شرایط مولود سیاست‌های نادرستی است که اتخاذ شده و نباید آن را از چشم فعال اقتصادی یا اتاق‌های سراسر کشور ببینیم چون مدت‌هاست که فرآیند صدور کارت‌های بازرگانی از سوی دولت و در چارچوب سامانه جامع تجارت انجام می‌شود.

کاشفی ادامه داد: زمانی که به دلیل تصمیم‌گیری‌های غیرکارشناسی، صادرکننده مجبور است ارز باارزش خود را که در بازار آزاد حدود 60 هزار تومان ارزش دارد به نرخ حدود 40 هزار تومان عرضه کند، نارضایتی ایجاد می‌شود.

به باور او چون اطلاعات درست و کاملی درباره کارت بازرگانی در اختیار همکاران پلیس امنیت اقتصادی قرار ندارد، احتمال دارد اقدامات آنها هم چالش به وجود آورد. به همین دلیل ضرورت دارد، کمیته مشترکی بین اتاق‌ها در سراسر کشور و پلیس امنیت اقتصادی ایجاد شود تا اطلاعات خود را در اختیار هم قرار دهند.

عضو هیات‌رئیسه اتاق ایران و رئیس اسبق اتاق بازرگانی کرمانشاه پیشنهاد داد: همایش مشترکی هم بین اتاق ایران و پلیس امنیت اقتصادی برگزار شود.

کد خبر 2773959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha