سرخط خبرهای 24مرداد خبرگزاری کردپرس

سرخط خبرهای 24مرداد منتشر شده در خبرگزاری کردپرس در استودیو خبر تقدیم حضور مخاطبان می شود.

ادامه صعودی تصادفات در جاده سقز- بوکان و بی خیالی مسئولان 
افزایش صعودی تصادفات در جاده سقز- بوکان در سال های اخیر ادامه دارد و مسئولان مربوطه هم در این خصوص ترجیح داده اند سکوت کنند. 
روز گذشته در یک تصادف دلخراش دیگر در این مسیر زوجی پزشک در حال عزیمت از سقز به بوکان جان شان را از دست دادند. موضوعی که باردیگر افکار عمومی جریحه دار شده را نسبت به رها شدن عملیات در این مسیر حساس کرد. 


باج خواهی داعش از کردهای سوریه
اندیشکده جسور با اشاره به افزایش حملات داعش به چاه های نفتی تحت کنترل کردهای سوریه و کاروان های حمل نفت خام، هدف از این اقدام را باج خواهی از اداره خودگردان کردی و تحمیل فشار اقتصادی بر این منطقه عنوان کرده است.
موسسه مطالعات جسور اعلام کرد گروه تروریستی داعش، در سال جاری میلادی 30 حمله علیه چاههای نفتی و یا کاروان های حمل نفت و سوخت متعلق به اداره خودگردان کردی در شمال و شمال شرق سوریه انجام داده است.


گسترش جهانی آموزش زبان و مطالعات کردی در دانشگاه‌ها
در حال حاضر در 8 دانشگاه در سطح اروپا و آمریکا دوره های تدریس و آموزش زبان کردی ارائه می شود و در دو دانشگاه اروپایی نیز دوره های تحصیلی مطالعات کردی برگزار می شود.
در سال های اخیر دوره های آموزش و تدریس زبان کردی در سطح دانشگاههای جهان افزایش یافته است. بر این اساس، آموزش و تدریس زبان کردی در دانشگاه های غربی، به صورتی فراگیر از سال 2006 آغاز شده است.
در سال های اخیر دوره های آموزش  زبان کردی در دانشگاه های میزوری، ایلینویز، آریزونا، ایندیانا، مرکزی فلوریدا و شیکاگو در آمریکا و نیز دانشگاه SOAS در انگلیس و همچنین دانشگاه اوپسالا در سوئد ارائه شده است.

کد خبر 2774029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha