با دولت دمشق سر جنگ نداریم

سرویس سوریه - «حسن کوچر» معاون ریاست مشترک شورای اجرایی مدیریت خودگردان اعلام کرد که آنها خواستار گفتگو و راه‌حل سیاسی هستند و با دولت دمشق جنگی ندارند.

به گزارش کردپرس، «حسن کوچر» معاون ریاست مشترک شورای اجرایی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه(AANES) در مصاحبه‌ای با بیان اینکه آنها خواستار گفتگو و راه‌حل سیاسی هستند، اعلام کرد که با دولت دمشق جنگی ندارند اما اگر حمله‌ای صورت بگیرد قوی‌تر از گذشته به آن پاسخ خواهند داد.»

به نوشته آژانس خبری فرات، «حسن کوچر» معاون ریاست مشترک شورای اجرایی AANES درباره حملات نیروهای دولتی دمشق و نیروهای تحت حمایتش به مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک(SDF) در دیرالزور مصاحبه‌ای انجام داد.

«حسن کوچر» با بیان اینکه این حملات دو هدف اصلی دارد، اظهار داشت: « اولین هدف ایجاد بی‌ثباتی و هرج و مرج در دیرالزور و دومین هدف‌ به راه انداختن جنگ کرد و عرب در منطقه است.»

«حسن کوچر» با بیان اینکه دست‌اندرکاران این حملات نیروهای تحت حمایت دولت مرکزی سوریه بودند، تصریح کرد: «در نتیجه این حملات غیرنظامیان کشته شدند. بسیاری از خانه‌های غیرنظامیان ویران شد و مناطق غیرنظامی آسیب دیدند.»

کوچر همچنین با اشاره به اینکه هدف از ادامه حملات توسط دولت ترکیه اینست که می‌خواهد با بهبود بخشیدن به روابطش با دولت دمشق، AANES را از بین ببرد، گفت: «بنابراین، این حملات در خدمت منافع دولت ترکیه است. این حملات علیه دیرالزور ثابت می‌کند که دولت دمشق در خدمت مردم سوریه نیست. به دولت ترکیه و دیگر قدرت‌های خارجی خدمت می‌کند. این وضعیت کاری جز تعمیق بحران سوریه و گسترش بیشتر هرج و مرج به ارمغان نمی‌آورد.»

کوچر در ادامه با تاکید بر اینکه به عنوان AANE برای برقراری گفتگو با دولت دمشق و حل سیاسی بحران و درگیری‌های سوریه تلاش می‌کنند و باید در برابر حملات نیز از خود دفاع کنند، افزود : «آنچه ما در دیرالزور انجام می‌دهیم، دفاع از خودمان است. ما دفاع مشروعمان را انجام دادیم. این دولت دمشق است که به غیرنظامیان حمله کرده و باعث‌ کشته شدن آنها شده است. ما به کسی حمله نمی‌کنیم مگر اینکه مورد حمله قرار بگیریم. ما باید از مردم، AANES و دستاوردهای خود محافظت کنیم.»

حسن‌ کوچر همچنین گفت: «اگر راه نظامی به عنوان راه‌حل ترجیح داده شود، عواقب بدتری برای سوریه در پی خواهد داشت. دلیل اصلی این بحران که ۱۲ سال است ادامه دارد این است که همچنان مسیر نظامی به جای گفتگو ترجیح داده می‌شود. به عنوان AANES، ما خواهان گفتگو و راه‌حل سیاسی هستیم. ما می‌خواهیم از سرزمین‌های سوریه محافظت کنیم و بحران سوریه را با همه اجزای آن حل کنیم. ما نمی‌خواهیم بجنگیم اما اگر حمله‌ای صورت بگیرد، قوی‌تر پاسخ خواهیم داد. ما جنگی نداریم که با دولت دمشق شروع شده باشد. اگر دوباره به ما حمله شود در پاسخگویی تردید نخواهیم کرد.»

کد خبر 2774230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha