ترکیه در یک روز 8 بار اقلیم کردستان را بمباران کردە است

سازمان آمریکایی CPT اعلام کرد که ارتش ترکیه تنها امروز 2024/8/20، 8 بار مناطق اقلیم کردستان را بمباران کرده است.

به گزارش کردپرس به نقل از کانال8، کامران عثمان، عضو تیم کردستانی سازمان CPT اعلام کرد: «ساعت 5:30 صبح روز سه‌شنبه، پهپادهای جنگی ترکیه چهار بار باسکی بیری و روستای گونده‌ژور از توابع شهرستان چومان را بمباران کرده است».

وی افزود که روز 2024/8/20 ساعت 6:48 صبح، پهپادهای جنگی ترکیه ۴ بار کوه برزوت و کلاوه در روستای گلاله از توابع شهر ماوت را بمباران کردەاند.

کامران عثمان درباره خسارات ناشی از این حملات گفت که در پی این بمباران‌ها هیچ شهروند غیرنظامی آسیب ندیده است اما برخی از دار و درخت‌های این کوه‌ها در آتش سوخته‌اند.

ارتش ترکیه در مدت اخیر تعداد زیادی سرباز و تسلیحات نظامی را وارد خاک اقلیم کردستان کرده و چندین پایگاه و ایست بازرسی تاسیس کرده است. بیشترین بمباران ها در مناطق آمیدی در استان دهوک، ماوت و پنجوین در استان سلیمانیه انجام شدە است.

بر اساس آمارهای سازمان آمریکایی cpt، در سال جاری ۹ شهروند بر اثر بمباران‌های ترکیه جان باخته‌اند که ۵ تن از آنها در کوه گاره در آمیدی، سه تن از آنها در مرز سیدکان و یک شهروند دیگر هم در سلیمانیه جان باخته است، همچنین ۲ شهروند دیگر هم در سال جاری به علت این بمباران‌ها زخمی شده‌اند.

کد خبر 2774304

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha