دولت چهاردهم برای توجه به مرز مهران مصمم است

سرویس ایلام - وزیر کشور در سفر به مهران و بازدید از پایانه مرزی شهید سلیمانی عنوان کرد: دولت چهاردهم برای توجه به مرز مهران و تسهیل در تردد زوار مصمم است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، اسکندر مومنی که ظهر امروز جمعه با استقبال استاندار و مجمع نمایندگان استان ایلام وارد مرز مهران شد، در ستاد ویژه اربعین با تاکید بر توسعه و تکمیل طرح های اولویت دار مربوط به اربعین در استان ایلام و مرز مهران، یادآور شد: این طرح ها و پروژه ها پیگیری و به دولت و وزارت کشور ارائه شود که در راستای ارائه خدمات بیشتر به زوار گام های بهتری برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه حدود ۵۰ درصد تردد زوار از مرز مهران انجام می شود، گفت: دولت چهاردهم مصمم است تا حد امکان به مجموعه اربعین به خصوص مرز مهران توجه لازم را داشته باشد تا حد امکان پیاده‌روی زائران تا مرز کمتر شود.

وزیر کشور تأکید کرد: دستگاه های اجرایی تعهداتی برای تامین اتوبوس در مرز مهران و جابجایی زوار به استان های مختلف کشور داشتند که پیگیری های لازم در این خصوص باید انجام و محقق شود.

استاندار ایلام نیز در این نشست با بیان این‌که مهران گرانیگاه اربعین و قطب عتبات عالیات، است، اظهار داشت: زیرساخت‌های اربعین در ایلام طی سه اخیر متحول شده است به‌طوری‌که پارکینگ اربعین به وسعت ۴۶ هکتار ایجاد و در این پارکینگ، ظرفیت پارک بیش از ۱۰۰ هزار خودرو مهیا شده است.

حسن بهرام نیا یادآور شد: ۵۷ پروژه با اعتبار سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور برای ساخت سرویس های بهداشتی، مجتمع‌های فرهنگی و سایبان‌ها در دست اقدام است.

کد خبر 2774442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha