برنامه خرید تضمینی گندم در کردستان ۹۵ درصد محقق شد

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: میزان خرید تضمینی گندم استان کردستان در سال جاری نسبت به پیش بینی صورت گرفته تاکنون حدود ۹۵ درصد محقق شده است.

به گزارش کرد پرس، جمال صالحی در گفت و گو با رسانه های کردستان، گفت: از ابتدای زمان برداشت گندم در استان تاکنون یک میلیون و ۱۴۲ هزار و ۱۵۴ تُن گندم خرید تضمینی شده که از این میزان یک میلیون و ۱۳۶ هزار و ۱۹ تُن آن در سامانه به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه آهنگ خرید روزانه گندم در کردستان ۳ هزار و ۲۱۴ تُن است، افزود: میزان خرید تضمینی گندم در استان تاکنون، نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش داشته است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان اظهار کرد: مطالبات گندم کاران استان کردستان بیش از ۲۰ همت بوده که تاکنون ۳ همت آن به حساب کشاورزان استان واریز شده است.

صالحی ادامه داد: بر اساس بند ث تبصره هشت قانون برنامه بودجه سال ۱۴۰۳، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور متولی تأمین اعتبار و پرداخت پول گندم است که از طریق سامانه بانک کشاورزی به حساب کشاورزان پرداخت خواهد شد.

وی یادآور شد: میزان حمل گندم مازاد بر نیاز مصرف استان نیز به ۹ استان کشور شامل تهران، البرز، اصفهان، قم، مازندران، گیلان، یزد و بوشهر به میزان ۳۵۴ هزار و ۱۸۱ تُن بوده که ۲۵ هزار و ۶۶۷ تُن آن به صورت ریلی و ۳۲۸ هزار و ۵۱۳ تُن آن به صورت زمینی بوده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان بیان کرد: میزان خرید تضمینی گندم استان کردستان در سال جاری نسبت به پیش بینی میزان خرید، حدود ۹۵ درصد محقق شده است.

صالحی گفت: میزان سطح زیرکشت گندم در استان کردستان در سال زارعی جاری ۶۲۶ هزار هکتار است که از این میزان ۵۸۵ هزار هکتار آن دیم و ۴۱ هزار هکتار آن آبی است.

کد خبر 2774473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha