سرکنسول ایران در اربیل از مردم و مقامات اقلیم کردستان تشکر کرد

سرکنسول ایران در اربیل طی پیامی از مردم و مقامات اقلیم کردستان برای تسهیل سفر زائران اربعین حسینی به کربلا از طریق اقلیم کردستان تشکر کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از روداو، نصرالله رشنودی، سرکنسول ایران در اربیل به مناسبت پایان ایام اربعین امام حسین پیامی منتشر کرد و در آن از شورای رهبری حزب دمکرات کردستان، رئیس اقلیم کردستان، نخست وزیر، مردم و مسئولان ایران تشکر کرد.

نصرالله رشنودی گفت: امسال برای سومین سال متوالی، مسیر زوار اربعین حسینی (ع) از تمرچین – حاج عمران به کربلای معلی زیر قدوم مبارک زوار قرار گرفت و نور حسینی (ع) در این منطقه و در دل محبان اهل‌بیت شعله‌ور گردید. در این روند، عوامل و عناصر متعددی دست به دست هم دادند تا سختی‌های مسیر و تردد زوار را برای این عزیزان کاسته و مسیر را مهیای سفری معنوی و به‌یادماندنی برای زوار، اعم از ایرانیان و کشورهای همسایه که از این مسیر تردد داشتند، نمایند.

در بخشی از پیام وی آمده است: لذا بر خود لازم می‌دانم که از تلاش‌ها و زحمات همه افرادی که کمک‌کار و یاری‌رسان این حماسه بزرگ در این مسیر بودند، اعم از مسئولین محترم به‌خصوص شورای محترم رهبری حزب دمکرات کردستان عراق، ریاست محترم اقلیم، نخست وزیر محترم، وزیر محترم داخلی، استاندار محترم اربیل، مسئول و اعضای کمیته اجرایی اربعین اربیل، پایانه مرزی حاج عمران، اداره مستقل سوران و شهرهای مسیر زوار، مسئول روابط خارجی با ایران و همچنین مردم عزیز عراق و اقلیم کردستان صمیمانه تشکر و قدردانی نمایم».

هر ساله تعداد زیادی از زائران ایرانی از طریق گذرگاه های مرزی حاجی عمران و باشماق اقلیم کردستان به زیارت اماکن متبرکه عراق می روند.   

بر اساس گزارش کمیته عالی زائران ایرانی امسال ۳ میلیون و ۶۲۲ هزار و ۲۵۴ زائر به عتبات عالیات عراق مشرف شدند.

کد خبر 2774553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha