نسبت منابع به مصارف بانک مسکن کردستان ۱۷۰ درصد است

مدیر امور شعب بانک مسکن استان کردستان نسبت منابع به مصارف در بانک مسکن استان را ۱۷۰ درصد عنوان کرد و گفت: ۲۲ درصد تسهیلات تکلیفی استان هم توسط بانک مسکن پرداخت شده و از این نظر رتبه دوم را کسب کرده ایم.

به گزارش کرد پرس، امید راست بین در نشست خبری با رسانه های کردستان، گفت: در حال حاضر مانده منابع بانک مسکن کردستان ۳۰ هزار میلیارد ریال بوده که معادل ۵ درصد کل منابع بانکی استان است.

وی اظهار کرد: در ۵ ماهه منتهی به مرداد ماه سال ۱۴۰۳ در مجموع ۵۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش های مختلف در بانک مسکن پرداخت شده که ۹ درصد کل تسهیلات پرداختی استان را شامل می شود.

مدیر امور شعب بانک مسکن استان کردستان با بیان اینکه بر اساس قانون باید ۸۵ درصد منابع، به مصارف اختصاص داده شود، افزود: این میزان در کردستان ۱۷۰ درصد است.

راست بین با اشاره به اینکه ۸۸ درصد تسهیلات پرداختی در بخش مسکن و ۱۲ درصد در سایر بخش ها بوده است، ادامه داد: در مجموع تسهیلات پرداختی بخش مسکن کل بانک های کردستان ۹۱ هزار میلیارد ریال پرداختی داشته ایم که ۴۵ هزار میلیارد ریال آن توسط بانک مسکن پرداخت شده که معادل ۵۰ درصد کل تسهیلات است.

وی با اشاره به اینکه ۸۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی نیز توسط شبکه بانکی استان پرداخت شده است، یادآور شد: سهم  بانک مسکن کردستان از این رقم ۱۷ هزار میلیارد ریال است که رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

مدیر امور شعب بانک مسکن استان کردستان بیان کرد: همچنین ۶ هزار و ۲۵۳ واحد نهضت ملی مسکن با ۲۷ هزار میلیارد ریال عقد قرارداد شده که ۱۲ هزار میلیارد ریال بر اساس پیشرفت پروژه ها پرداخت شده است.

راست بین تسهیلات پرداختی بافت فرسوده در کردستان را ۵۴۰ واحد عنوان کرد و گفت: یک هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال در این بخش پرداخت شده ضمن اینکه برای یک هزار و ۲۲۷ واحد روستایی نیز یک هزار و ۳۸۸ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال هم به یک هزار و ۵۱۲ فقره تسهیلات ازدواج پرداخت شده است، اظهار کرد: در حوزه ودیعه مسکن برای ۸۱۱ فقره پرونده، ۳۵۳ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

مدیر امور شعب بانک مسکن استان کردستان تسهیلات پرداختی حوزه مشاغل خانگی را ۶۶۳ میلیارد ریال برای ۹۳۷ فقره قرارداد عنوان کرد و افزود: در حوزه اقشار خاص نیز یک هزار و ۵۹۰ فقره، یک هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده اند.

راست بین با بیان اینکه در حوزه فرزندآوری نیز برای یک هزار و ۴۵۰ فقره درخواست، ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است، ادامه داد: در حوزه اجتماعی نیز مدرسه ۶ کلاسه در روستای حسین آباد سروآباد احداث شده است.

وی یادآور شد: همچنین به همت همکاران بانک مسکن استان کردستان با ۲۰۰ میلیون تومان کمک مالی، نوشت افزار و بسته های معیشتی بین خانواده های نیازمند توزیع و زمینه آزادی چند زندانی جرایم مالی غیرعمد فراهم شد.

کد خبر 2774567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha