استفاده ترکیه از تسلیحات آمریکایی برای پاکسازی نژادی کردها

سرویس جهان- یکی از مقامات سابق وزرات دفاع آمریکا اذعان کرد ترکیه از جنگنده های اف 16 ترکیه برای پاکسازی نژادی کردها در عراق و سوریه استفاده می کند.

به گزارش کردپرس، ترکیه در سه سال اخیر، به طور وسیعی از حملات هوایی و جنگنده های اف 16 برای هدف قرار دادن کردها در عراق و سوریه استفاده کرده است. با این حال، دولت جو بایدن قرارداد فروش 40 فروند جنگنده اف 16 به ترکیه و بهسازی 40 فروند دیگر از ججنگنده هیا نسل قدیم این کشور را تایید کرده است.

مایکل روبین، از مقامات سابق وزارت دفاع آمریکا، در یادداشتی که در مجله امنیت ملی منتشر کرده، نسبت به پیامدهای فروش تسلیحات آمریکایی به ترکیه هشدار داده است.

او با اشاره به نهایی شدن قرارداد فروش جنگنده های 16 f به ترکیه، به مقامات دولت بایدن یادآوری کرده است که ترکیه از این تجهیزات پیشرفته برای پاکسازی کردها در عراق و سوریه استفاده کرده است.

مایکل روبین تاکید کرده است که ترکیه کمپین پاکسازی کردها در شمال شرق سوریه را در پیش گرفته و با استفاده از جنگنده های اف 16 و هدف قراردادن زیرساخت های غیرنظامی منطقه تحت کنترل کردهای سوریه، سیاست پاکسازی نژادی کردها سوریه را دنبال می کند.

 او همچنین با اشاره به حجم وسیع عملیات نظامی ترکیه در اقلیم کردستان، به بهانه مقابله با پ.ک.ک یادآوری کرده است که ترکیه در حملات هوایی خود در اقلیم کردستان، حتی به خبرنگاران نیز رحم نکرده و اخیرا دو خبرنگار زن در اقلیم کردستان، بر اثر حمله هوایی ترکیه جان خود را از دست داده اند.

 مایکل روبین با تاکید بر این که ترکیه  با استفاده از تجهیزات نظامی آمریکا در حال هدف قرار دادن متحدان آمریکا از جمله کردهاست، تاکید کرده است که واشنگتن نباید هیچ وقت جنگنده های 35f  را به ترکیه بدهد.

کد خبر 2774600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha