تخلیه مناطق بیشتری از اقلیم کردستان بر اثر درگیری میان ترکیه و پ.ک.ک

سرویس جهان- بر اساس گزارش نشریه نیوعرب، روستاهای اطراف منطقه کوهستانی گاره در اقلیم کردستان، بر اثر تشدید درگیری میان پ.ک.ک و ارتش ترکیه در حال تخلیه شدن است.

به گزارش کردپرس، منابع محلی به نشریه نیو عرب گفته اند ترکیه در حال حاضر روی عملیات نظامی در منطقه کوهستانی گاره، که منطقه سوق الجیشی تحت کنترل پ.ک.ک محسوب می شود، متمرکز شده است.

 این منابع تاکید کرده اند که روستاهای منطقه بر اثر تشدید درگیریها در حال تخلیه شدن است و ترکیه قصد ایجاد پایگاهی نظامی روی بلندیهای گاره دارد.

این نشریه انگلیسی زبان هشدار داده است روستائیان منطقه گاره به دلیل تشدید درگیری به آمیدی، کانی ماسی و دهوک فرار کرده اند.

بر اساس گزارش این نشریه، پ.ک.ک در حال مقاومت شدید در برابر حملات ترکیه است و از تاکتیک های جدید از جمله پهپادهای تهاجمی برای دفع حملات ترکیه استفاده می کند.

 ترکیه و عراق در بهار گذشته و در پی سفر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به عراق  و امضای یادداشت تفاهم، در حال پیگیری ایجاد مرکز هماهنگی امنیتی هستند که به گفته برخی کارشناسان هدف از آن مقابله با حضور پ.ک.ک در داخل خاک عراق است.

ترکیه از اوایل تابستان جاری عملیات گسترده نظامی زمینی-هوایی علیه نیروهای پ.ک.ک در خاک اقلیم کردستان عراق، بویژه مناطق کوهستانی گاره و متینا آغاز کرده است.

کد خبر 2774651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha