قطعی مکرر و بدون برنامه برق کشاورزی قروه را نابود کرد

نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از قطعی های مکرر و بدون برنامه برق در کردستان، گفت: این وضعیت کشاورزی قروه را نابود کرده و کسی هم جوابگوی این وضعیت نیست.

به گزارش کرد پرس، محمدرسول شیخی زاده ظهر امروز در دیدار مجمع نمایندگان استان با استاندار کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با بیان اینکه عمده درآمد مردمان این حوزه انتخابیه از بخش کشاورزی است، گفت: قطعی برق بدون اطلاع رسانی مشکلات زیادی برای کشاورزی ایجاد کرده و این حوزه را نابود کرده است.

وی با بیان اینکه علیرغم پیگیری های متعدد، مسئولان کشوری و استانی اصلا پاسخگو نیستند، افزود: کشاورزان دادشان به هیچ جایی نمی رسد، متاسفانه انسان شرمنده و پاسخی به مردم نداریم. مشخص نیست چه کسی مسئول این حوزه است.

نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی درباره الگوی کشت نیز اظهار کرد: صرف حرف زدن و شعار اجرای این قانون کاری پیش نمی برد؛ فرهنگ سازی، عمل واقعی و اطلاع رسانی این حوزه ضروری است.

شیخی زاده به پایین بودن میزان منابع بانکی استان کردستان نیز اشاره کرد و ادامه داد: گردش مالی سالیانه ۲۰ هزار میلیارد تومانی برخی معادن در قروه از استان خارج می شود که باید این افراد را جذب و حساب آنان را به کردستان انتقال دهیم.

وی یادآور شد: معادن و کارخانجات از منابع و ظرفیت استان استفاده می کنند، بنابراین باید حساب و گردش مالی آنان به استان بازگردانده شود.

نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بازگشت منابع مالی و حقوق دولتی معادن به استان بسیار به نفع کردستان است، بنده آمادگی داشته که این موضوع را کامل پیگیری کنم.

شیخی زاده با اعلام آمادگی برای پیگیری مشکل حقوقی پروژه سد آزاد به دهگلان و سد قوچم، گفت: روستاها و کشاورزانی که دچار ضرر و زیان شده اند، مشکلشان حل شود و امیدواریم که بتوانیم وظایف خود را به درستی انجام دهیم.

کد خبر 2774656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha