بیگلری: نمایندگان کردستان بر سر گزینه استانداری دعوایی ندارند

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: سخنانی در محافل و مجالس مختلف مطرح می شود مبنی بر اینکه نمایندگان کردستان بر سر گزینه استانداری دعوا دارند؛ این سخنان کذب است.

به گزارش کرد پرس، محسن بیگلری در دیدار مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی با استاندار کردستان، بر لزوم بازگشایی بازارچه های مرزی استان کردستان تاکید کرد و گفت: نیاز است در این زمینه استاندار کردستان در جلسه شورای تأمین با حضور نمایندگان این موضوع را بررسی و شفاف سازی کند.

وی به پروژه کریدور شمال به جنوب اشاره کرد و افزود: همانند پروژه راه آهن همدان - سنندج نیاز است کریدور شمال - جنوب نیز یک بار برای همیشه تمام شود.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت زیرساخت ها و وضعیت نامناسب جاده های کردستان، اظهار کرد: باید اعتبارات لازم به جاده ها تعلق گیرد.

بیگلری خواستار تعامل مرزبانی با کولبران و مراقبت از جان این قشر ضعیف شد و ادامه داد: اگر من از کولبران دفاع نکنم چه کسی باید دفاع کند؟

وی با بیان اینکه پرداخت مطالبات گندم که قرار بود اواسط هفته گذشته آغاز شود، به تعویق افتاده است، خواستار پرداخت سریعتر این مطالبات شد.

مریوان پایینترین سرانه فضای آموزشی کردستان را دارد

نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار بیان کرد: کردستان سرشار از معادن و منابع آبی و خاکی و ظرفیت های مرز است اما از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است.

امید کریمیان با بیان اینکه در بخش تولید ناخالص ملی بین ۱۶ استان کشور، رتبه ۱۵ را داریم، یادآور شد: درآمد سرانه استان بین استان های مرز ۴۹ درصد است که میانگین کشوری آن ۴۶ درصد است.

وی وضعیت استان در بحث راه روستایی و شهری که ۶۷ درصد است و نسبت به میانگین کشوری که ۸۲ درصد بوده، را نگران کننده عنوان کرد و گفت: در بحث سرانه فضای آموزشی، مریوان ۲.۱۱ مترمربع و پایینترین سرانه در استان را دارد.

کد خبر 2774658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha