پاک شدن سیمای عفرین از نمادهای کردی توسط ترکیه

سرویس جهان- بر اساس گزارش موسسه عدالت و حقیقت برای سوریه، ترکیه در پی اشغال منطقه کردنشین عفرین سوریه در سال 2018 اقدام به از بین بردن همه نمادهای کردی این منطقه کرده است.

 به گزارش کردپرس، ترکیه در زمستان 2018 و با همراهی شورشیان ارتش آزاد سوریه اقدام به اشغال منطقه کردنشین عفرین سوریه کرد. این کشور در عملیات های بعدی دو منطقه کردنشین گری سپی و سری کانی را نیز اشغال کرد.

موسسه عدالت و حقیقت برای سوریه در گزارش مفصلی به پیامدهای منفی اشغال این مناطق کردنشین سوریه توسط ترکیه کرده است. از جمله پیامدهای اشغال عفرین از بین بردن همه نمادهای کردی این منطقه و جایگزین کردن آن با نمادهای ترکی عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، همه مکان های عمومی و تاریخی اکنون نام های غیراز نام های قبلی دارند؛ میدانها، تقاطع ها، خیابانها و ساختمان های مشهور اسامی ترکی یا غیرکردی دارند و نمادهای کردی به کلی از چهره شهر زدوده شده اند.

 این موسسه که با تعدادی از شهروندان و دست اندرکاران عفرین و دیگر مناطق کردنشین اشغالی مصاحبه کرده، نوشته است اصولا کردها در این شهرها جایگاهی ندارند و صدها هزار تن از آنها مجبور به فرار از این مناطق شده و اکنون چهره مناطق کردنشین تحت کنترل ترکیه به کلی تغییر کرده است.

موسسه حقیقت و عدالت سوریه با اشاره به حجم تغییرات ایجاد شده در مناطق کردنشین سوریه از یک پاکسازی نژادی گسترده، در همه ابعاد آن توسط ترکیه خبر داده است.

کد خبر 2774676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha