بیگلری: در دفاع از کولبران کوتاهی نخواهم کرد

سرویس کردستان- نماینده مردم شهرهای سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: من نماینده مردم هستم و در دفاع از کولبران هیچگاه کوتاهی نخواهم کرد.

محسن بیگلری در گفت وگو با خبرنگار کرد پرس با اشاره شکایت مرزبانی به دلیل دفاع از کولبران اظهار داشت: مرزبانی به دلیل حمایت و دفاع از کولبران در نطق مجلس از من شکایت کرده که در این نطق اخیر از ممنوعیت تیراندازی به سمت کولبران بحث کردم.

وی ادامه داد: مرزبانی سخنان من را نشر اکاذیب عنوان کرده و حتی فرمانده مرزبانی کشور قبل گفته بود چنین چیزی واقعیت ندارد برخی افراد که اعلام می کنند کولبر کشته شده واقعیت ندارد.

بیگلری نطق خود را دفاع از کولبران و موکلین خود عنوان کرد و گفت: به رییس مجلس گفتم من نماینده کولبران هستم و تا روزی که زنده ام و نماینده مردم باشم وظیفه دارم از مردم بویژه کولبران دفاع کنم.

وی افزود: کولبران برای تامین معاش خانواده خود کولبری می کند کسی که شغل پایدار و بیمه داشته باشد هیچ وقت کولبری نمی کند من نماینده مردم هستم و اگر هزار بار شکایت کنند باز از آنها دفاع خواهم کرد و هر حکمی هر بدهند حاضرم بپذیرم.

نماینده مردم شهرهای سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: من نمی توانم از دفاع مردم دست بردارم حتی اگر کولبران بار قاچاق هم داشته باشند تیراندازی و کشتن آنها کار غیر انسانی است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در باره کولبران و سوختبران گفت: زمانی که مقام معظم رهبری می فرماید منظور از مبارزه با قاچاق همان قاچاق سازمان یافته است نه کولبری که برای امرار معاش روزانه اش کولبری می کند.

بیگلری در ادامه افزود: سخنان و دفاع من از کولبران در راستای بیانات مقام معظم رهبری است بسیاری از کولبران خانواده دارند و با کشتن آنها چندین کودک یتیم خواهد شد بسیاری از کولبران که زخمی می شود هزینه تامین درمان خود را ندارند و در راستای همین موضوع افرادی زیادی به من مراجعه کردند.

وی کولبری را نتیجه تبعیض در توزیع منابع عنوان کرد و یاد آور شد: کردستان با این همه منابع باید پشتوانه تولید و اشتغال کشور باشد و هزاران نیروهای کار در دیگر استان ها در کردستان مشغول کار شوند اما اکنون فرزندان کردستان برای کسب لقمه ای نان از میدان های مین و پرتگاه های کوهستانی مرزی عبور می کنند.

رییس مجمع نمایندگان کردستان خاطر نشان کرد: یکی از موانع اصلی تجارت در کردستان بی سروسامانی مرزهای تجاری و عدم اجرای پروژه های ساماندهی بویژه اتمام طرح منطقه آزاد بانه- مریوان است که با موانع متعدد از جمله عدم جدیت برای از سازمان ها مواجه است.

وی اضافه کرد: ضروری است استاندار کردستان جلسه ویژه شورای تامین برای حل و فصل یکباره آن تشکیل داده و همه سازمان ها را پای کار بیاورد و مجمع نمایندگان هم با تمام توان حمایت می کنند.

چندی پیش محسن بیگلری نماینده مردم شهرهای سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در نطق خود از کولبران حمایت قاطع کرده و برخورد مرزبانی و تیراندازی به کولبران را محکوم و از مرزبانی خواست که از برخوردهای شدید و تیرانداز به کولبران دست بردارد اما مرزبانی در واکنش به این سخنان از وی شکایت کرد.

کد خبر 2774737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha