گشت های ویژه در کمین مشاوران املاک

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: گشت‌های ویژه با مشارکت دادستانی و پلیس اماکن برای مشاوران املاک تشکیل خواهد شد تا از بروز هرگونه تخلف جلوگیری شود.

به گزارش کردپرس، ناصر عتباتی خطاب به اتحادیه املاک گفت: باید با دقت بیشتری بر فعالیت مشاوران املاک نظارت شود و فعالیت آنان قاعده‌مند شود و اگر مشاور املاکی مجوزهای لازم را دریافت نکرده است از فعالیت آن با هدف حفظ حقوق مردم جلوگیری خواهد شد.

عتباتی تصریح کرد: در این زمینه گشت‌های ویژه بر مشاوران املاک با مشارکت دادستانی و پلیس اماکن تشکیل خواهد شد تا از بروز هرگونه تخلف در این زمینه جلوگیری بعمل آید.

او در ادامه اظهار کرد: هرچه در توسعه فرآیندهای الکترونیکی و بهبود فرآیندها تلاش کنیم نه تنها حقوق مردم بهتر تضمین می‌شود بلکه حجم کارها در دستگاه قضایی نیز کاهش می‌یابد.

عتباتی با اشاره به منویات رهبر انقلاب در خصوص اجرای کامل قوانین مربوط به حوزه مالکیت افزود: بدون شک اجرای قانون حدنگاری و قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول موجب کاهش جرم و تضمین حقوق مردم در مالکیت زمین می‌شود.

او تعیین تکلیف ۷۰ درصد اراضی کشاورزی را حاصل تلاش‌های مجموعه مسئولین و کارکنان ثبت عنوان کرد و گفت: در بحث اراضی ملی به ویژه در تثبیت مرزها اقدامات خوبی صورت گرفته و باید از متولیان امر قدردانی کنیم.

تمام مشاوران املاک کشور باید در سامانه کاتب عضو شوند

 رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور  نیز طی سخنانی در این نشست اظهار کرد: سامانه کاتب ظرفیت ارائه خدمت به یکصد و هشتاد و پنج هزار مشاور املاک رسمی را تا کنون ایجاد کرده و بر اساس قانون تمام مشاوران املاک باید با عضویت در سامانه کاتب نسبت به انجام فرآیند نقل و انتقال بر اساس قانون جدید اقدام کنند.

حسن بابایی با بیان اینکه انتظار داریم دفترداران و مشاوران املاک در اجرای این قانون همراهی کامل داشته باشند گفت: این قانون با ظرفیت‌هایی که دارد برای همه ذینفعان معاملات اموال غیرمنقول مطلوب است.

بابایی ادامه داد: شورای پیشگیری از وقوع جرم استان‌ها باید به این موضوع ورود کنند تا این تکلیف ملی را به نحو شایسته اجرا کنیم.

قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول از سوم تیرماه سال‌جاری لازم الاجرا شده است. با اجرایی شدن این قانون اسناد عادی مورد تایید مراجع قضایی نبوده و در صورت بروز اختلاف مورد رسیدگی قرار نخواهند گرفت. این قانون در بستر سکوی کاتب به عنوان پلتفرم رسمی انجام نقل و انتقالات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اجرا می‌شود.

کد خبر 2774857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha