سخنگوی محترم دولت، واقعا صدای بی صدایان باش / مصطفی بیگی

سرویس ایلام - انتصاب خانم مهاجرانی بعنوان سخنگوی دولت و سخنان اخیرشان مبنی بر اینکه گردنش را برای شنیده شدن صدای بی صدایان به ضمانت می‌گذارد، باعث شد کنش‌گر رسانه‌ای ایلامی یادداشتی خطاب به وی بنویسد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، مصطفی بیگی نوشت: 

سرکار خانم دکتر مهاجرانی، با عرض سلام و تبریک انتصاب و آرزوی موفقیت برای شما، کلیپی از حضرتعالی مشاهدە کردم کە گفتید: بە عنوان یک مادر قول می‌دهم هر آنچە کە برای فرزندانم می‌خواهم برای فرزندان شما هم بخواهم. گفتەاید کە اگر بوی ناخوشایندی از هر آنچە کە حال جامعه را بد کند بە مشامتان برسد را بدون لکنت بر زبان خواهید آورد. گفتەاید کە گردنتان را ضمانت خواهید گذاشت کە صدای بی صدایان باشید.

اواسط شهریور ١٤٠٣ است و خودسوزی و جوانمرگ شدن یک پسر جوان دیگر ایلامی حال همە را بد کردە ولیکن چون شما بیش از ما درد زنان را می‌فهمید مواردی را اندر بیان حال دختران و مادران ایلامی بە اطلاعتان می‌رسانم و در یک کلام عرض می‌کنم کە (ای کە دستت می‌رسد کاری بکن) و لطفا صدای ما بی‌صدایان باش.

-گفتن از ما و پیگیری و راەحل از شما:

- نرخ بیکاری بانوان استان به ویژه زنان تحصیل‌کرده در کلیه سطوح جمعیتی از نرخ میانگین کشوری بالاتر است، از یاد نبرید کە آنان فرزندان بیکار شمایند.

- در حال حاضر دغدغەهای مادران سرپرست خانوار ایلامی حال همە ما را بد کردە و  ۲۵ هزار و ۸۴٠ زن سرپرست خانوار در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۲ هزار و ۴٠٠ نفر تحت حمایت بهزیستی و ۱۳ هزار و ۴۴٠ نفر نیز تحت پوشش کمیته امداد استان می‌باشند و اموراتشان بە سختی می‌گذرد.  اغلب اینها دچار مشکل معیشت و مصیبت‌زدە از بابت تامین اجارەخانە و هزینەی تامین مایحتاج و درمان و... و دغدغەمند تهیە جهیزیە و آیندەی فرزندانشان هستند.

- بنابر اظهارات مدیر کل وقت بانوان استانداری ایلام، توجە بە مولفه‌های تهدیدگر سلامت قشر زنان در استان ایلام بسیار ضروری است، تخصیص اعتبار ویژه از سوی وزارت بهداشت و درمان جهت اجرای طرح پایش سلامت زنان ایلام با توجه به محرومیت و تبعات بعد از جنگ و وضعیت اقتصادی نامناسب از موارد مهمی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. از یاد نبرید کە شما این مشکلات را برای فرزندان خود نمی‌خواهید پس بانی رفع آنها از سر راە فرزندان ایلام هم باشید البتە اگر آنان را هم عین فرزند خود می‌دانید. 

- جامعەی زنان ایلام نیازمند اجرای برنامەهای ویژەی توانمندسازی برای ورود بە بازار کار و تصدی مشاغل پایدارند و بە دلیل عدم وجود زیرساختهای لازم در حال حاضر  از مجموع شاغلین بخش صنعت استان فقط یک درصد شاغلین این حوزە زن هستند و از این نظر فرزندان شما نیازمند توجە ویژەاند.

- بنابر اظهارات مدیر کل وقت بانوان استانداری ایلام کە ظاهرا صدای ایشان هم بە جایی نرسید، برخی دختران ایلامی تیتروار با مشکلاتی از قبیل این مسایل مواجهند و حال دلشان خوب نیست: ازدواج اجباری، کودک همسری، شدت گرفتن مقطعی خشونت خانگی علیه زنان و دختران، کودکان بازمانده از تحصیل، بانوان تحصیلکرده بیکار، نبود فضاهای تفریحی اختصاصی برای زنان و دختران استان، خودکشی زنان از دختر ۹ سالە تا زنان مطلقە و در معرض طلاق، افزایش سن ازدواج، افزایش عجیب طلاق در هفت سال اول زندگی و...، برای رهایی از این سخت‌ترین چالشها، دختران و زنان ایلام نیازمند صدای رسای شما در هیأت دولت هستند، مشکلاتی را کە دیگران نتوانستند حل کنند، پیگیری نمایید، لطفا!

- دختران و زنان معتاد ایلامی کە تا حالا صدای بی‌صدایشان بە جایی نرسیدە هم عین فرزندان شما هستند. اگر اطلاع داشتە باشید در جهت رفع معضلات جامعەی بانوان، دولت مکلف است کە (خانە امن) برای خواهران آسیب‌دیدە ایجاد بکند، جهت اطلاع معروض می‌دارم کە در ایلام کمپ فعال اعتیاد مخصوص بانوان نداریم و تنها مرکزی که افتتاح شد نیز چندان فعال نیست و زنان گرفتار در دام اعتیاد مجبورند به استانهای همجوار برای ترک و مداوای خود مراجعه کنند. آنها هم خواهران و دختران ما و اگر قبول کنید فرزندان شما هستند و نپسندید کە بدون حامی بمانند.

- دختران و زنان کشاورز ایلامی کە تا حالا صدای بی‌صدایشان بە جایی نرسیدە هم عین فرزندان شما هستند آنها هم نیازمند حمایتند چرا که بیشترین بار تولید بر شانه‌های آنهاست.

- دختران و زنان بیکار مرزنشین کە تا حالا صدای بی‌صدایشان بە جایی نرسیدە هم عین فرزندان شما هستند.

دختران بیکار مهرانی و دهلرانی کە قرنهاست مرزداری را در دمای ۵۰ درجە تجربە می‌کنند بنابر اظهارات مسئولین ذیربط نیازمند توجە حمایتی هستند و یکی از مهم‌ترین چالش‌های زنان کارآفرین استان، عدم راه‌اندازی بازارچه مرزی در مرز مهران و چیلات دهلران است که در صورت توجە به توانمندسازی بانوان استان کمک خواهد کرد.

- این معضلات یک شبە بەوجود نیامدەاند کە یک شبە حل شوند اما لطفا تا هستید تلاش کنید بخشی از این مشکلات حل شود با کمک دولت، با کمک خیرین، با سوق دادن بخش صنعت سایر استانها برای ادای مسئولیت اجتماعی آنها و از هر طریقی کە بە واسطەی جایگاهتان امکان‌پذیر است صد البتە بە حرمت قولی کە خود دادەاید.

کد خبر 2774890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha