ترکیه تا عمق ۱۸۵ کیلومتری خاک عراق نفوذ کرده است

تعدادی از نمایندگان مجلس عراق می گویند: «ترکیه بیش از ۲۵ هزار مورد تخلف در عراق مرتکب شده است، ارتش ترکیه تا عمق ۱۸۵ کیلومتری وارد خاک عراق شده است و در حال حاضر تنها ۲۸ کیلومتر از مرکز استان نینوا فاصله دارند».

به گزارش کردپرس به نقل از آوینه، برخی از نمایندگان عراق درخصوص حملات و تخلفات ترکیه در اقلیم کردستان و اشغال خاک عراق، طی یک کنفرانس مطبوعاتی جداگانه اطلاعات جدید را فاش کردند.

محمد رومیسی نماینده مجلس عراق اعلام کرد: «از زمان سقوط رژیم بعث تاکنون، ترکیه ۲۵ هزار مورد تخلف در عراق مرتکب شده است و درحال حاضر بیش از چهار هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع از خاک عراق زیر سلطه ترکیه است».

وی تصریح کرد: «اشغالگری ترکیه همان تأسیس مقرهای نظامی در خاک عراق است، متاسفانه تاسیس این مقرها نشان از اهداف بلند مدت آنها دارد».

احمد موسوی، عضو کمیسیون امنیت و دفاع در مجلس عراق می گوید: ارتش ترکیه به عمق ۱۸۵ کیلومتری وارد خاک عراق شده است و در حال حاضر تنها ۲۸ کیلومتر از مرکز استان نینوا فاصله دارند.

وی افزود که در توافقات میان عراق و ترکیه به خروج ارتش ترکیه از خاک عراق اشاره ای نشده است، درعوض به حفظ تمامیت ارضی دو کشور اشاره شده که این هم نقض شده است.

احمد موسوی اشاره کرد: «تعداد نیروهای ارتش ترکیه در اقلیم از تعداد سربازان آمریکایی عراق بیشتر است و تخلفات ترکیه به معنای اشغال خاک عراق قلمداد می شود».

این عضو کمیسیون امنیت و دفاع اضافه کرد: «ترکیه بیش از پنج هزار سرباز و ۸۰ مقر نظامی و تعدادی پایگاه اطلاعاتی در خاک اقلیم کردستان تأسیس کرده است».

شایان ذکر است که دولت ترکیه به اشغالگری های خود در خاک اقلیم کردستان و هدف قرار دادن روزنامه نگاران و شهروندان غیرنظامی همچنان ادامه می دهد و تاکنون نه دولت عراق و نه دولت منقضی شده اقلیم کردستان هیچ اقدامی دربرابر جنایتهای دولت ترک انجام نداده اند.

در روزهای اخیر در پی بمباران ترکیه یک غیرنظامی دیگر کشته شد. او هفده همین غیرنظامی جانباخته بر اثر حملات دولت ترکیه به کردستان عراق بود، در پی حملات ترکیه ۱۲ تن دیگر نیز مجروح شده اند.

کد خبر 2774891

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha