واکنش کمیته حقوق بشر نسبت به یورش نیروی کوماندو وابسته به اتحادیه میهنی کردستان به دفتر ملابختیار

کمیته مستقل حقوق بشر نگرانی خود را نسبت به یورش نیروی کوماندو متعلق به اتحادیه میهنی کردستان به مرکز فرهنگی چاودیر ابراز کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری باسنیوز، کمیته مستقل حقوق بشر با انتشار بیانیه‌ای نسبت به هجوم آوردن نیروهای کماندو به مرکز فرهنگی چاودیر واکنش نشان داد و ضمن ابراز نگرانی از انجام این اقدامات بافل طالبانی، اعلام کرد متاسفانه روز پنجشنبه ۲۰۲۴/۹/۵ براساس اطلاعاتی که به نقل از سیاستمدار ملابختیار منتشر شده‌ است یک نیروی کماندوی وابسته به حزب اتحادیه میهنی کردستان به دفتر مرکز فرهنگی چاودیر یورش برده و مکان و اسباب و سایل این مرکز که همزمان دفتر خصوصی نامبرده نیز می‌باشد را ضبط و تصرف کرده‌اند.

مشخص است که این نیرو با عنوان استرداد ملک یکی از احزاب چنین اقدامی را انجام داده‌اند و دستور انجام این کار را داشته‌اند، اما استفاده از نیروهای امنیتی و تصرف اموال شخصی در محل یک مرکز فرهنگی با رویه‌های قانونی و دادگاهی و مدنی در تضاد است و چنین اقدامی نقض اصول آزادی اندیشه و فرهنگ است.

این کمیته اظهار امیدواری کرد که این وضعیت به حالت عادی برگردد و واکنش‌ها دیگری را به دنبال نداشته باشد و حقوق فردی مالک این نهاد رعایت گردد و همه به قانون پایبند باشد و موضوع توسط دادگاه حل و فصل گردد.

کد خبر 2774921

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha