کمیته حمایت از آزادی و حقوق مطبوعات : هجوم به مرکز فرهنگی «چاودیر» تهدیدی بر علیه آزادی بیان است

کمیته حمایت از آزادی و حقوق مطبوعات بیانیه‌ای در خصوص حمله به مراکز فرهنگی چاودیر و گلاویژ در محله مهندسین سلیمانیه بیانیه منتشر کرد که در آن آمده است به علت اختلافات سیاسی  شرایط ناآرام داخلی گریبانگیر شهروندان شده است.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری کردستان 24، روز جمعه کمیته حمایت از آزادی و حقوق مطبوعات در بیانیه‌ای اعلام کرد در حالی که منطقه ما در  شرایطی حساس برگزاری انتخابات پارلمانی به سر می‌برد شرایط ناپایداری به علت وجود اختلافات داخلی سیاسی برای مردم اقلیم کردستان به وجود آمده است.

در این بیانیه آمده است روز پنج شنبه نیروی کوماندو بدون رعایت اصول اخلاقی و قانونی با یورش به موسسه رسانه‌ای چاودیر در شهر سلیمانیه این مرکز را پلمپ کردند و همه وسایل و اموال آن را ضبط کردند.

در این بیانیه اشاره شده است ما در کمیته حمایت از آزادی مطبوعات چنین برخوردی با هر نهاد فرهنگی و رسانه‌ای را به شدت محکوم می‌کنیم و آن را تهدیدی بر علیه آزادی بیان و جنبش فرهنگی مردم کُرد می‌دانیم.

همچنین در این بیانیه تصریح شده است که این اقدام نشانه نقض اشکار قانون و همه اصول قانونی مطبوعات و آزادی بیان است و علاوه بر این باعث بروز شرایطی بی ثبات و اظطراب و رنجش ساکنان منطقه شده است. لذا خواستار ممانعت فوری از چنین اقداماتی هستیم و همچنین خواهان احقاق مجدد حق فعالیت این مراکز هستیم.

در پایان این بیانیه آمده است هنگام بازخواست هر نهاد رسانه‌ای باید قانون روزنامه نگاری به شماره 35 سال 1386 رعایت گردد.

در ساعت 5 عصر روز پنجشنبه تاریخ 22024/9/5 یک نیروی کوماندو نحت فرماندهی اتحادیه میهنی کردستان دفتر متعلق به سیاستمدار ملابختیار و نهادهای فرهنگی چاودیر و گلاویژ یورش بردند و همه اموال و وسایل این مراکز را ضبط کردند.

شبکه مرکز فرهنگی چاودیر اعلام کرد ما این اقدام را به شدت محکوم می‌کنیم و آن را تحولی خطرناک برای آزادی قلم و اندیشه و آزادی وجدان می‌دانیم.

کد خبر 2774936

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha