۴ میلیون تن محصولات کشاورزی در کردستان تولید می شود

رئیس جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در سال جاری تولید ۴ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان پیش بینی شده است.

به گزارش کرد پرس، پیمان اسکندری میزان تولید محصولات کشاورزی را در سال گذشته ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن و در سال ۱۴۰۰ حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن اعلام کرد.

وی میزان خرید گندم استان در سال گذشته را یک میلیون و ۱۵۲ هزار تن عنوان کرد و افزود: امسال یک میلیون و ۱۶۷ هزار تن گندم در کردستان تولید شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اظهار کرد: پیش بینی تولید گندم استان در سال جاری یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن و از این  میزان، خرید تضمینی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن بوده است.

اسکندری میزان بارندگی در ۲ سال اخیر را در استان مناسب دانست و ادامه داد: در سال گذشته یک میلیون و ۱۵۲ هزار تن گندم و در سال جاری نیز تاکنون یک میلیون و ۱۶۷ هزار تن گندم خریداری شده است.

وی یادآور شد: در حوزه مبارزه با عامل خسارت زا اکیپی که از سوی ستاد فرمان امام (ره) و در راستای اجرای طرح جهش تولید در نیزارها اجرا شده، بسیار تاثیرگذار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به اینکه در حوزه اراضی دیم ۴.۵ هکتار تولید داشته است، بیان کرد: در حوزه برداشت ۲ هزار و ۵۰۰ کمباین مهاجر در حوزه فعالیت ۶۳ اکیپ و ۸۷ مرکز در زمینه حمل و نگهداری گندم همکاری داشته اند.

کد خبر 2774989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha