تجلیل از خوشنویس برجسته کرمانشاهی

سرویس کرمانشاه _ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با حضور در منزل استاد عبداله جواری از خدمات این هنرمند و چهره برجسته خوشنویسی کشور تحلیل کرد.

به گزارش کردپرس؛ به پاس سالها خدمت دلسوزانه و شبانه روزی استاد عبدالله جواری این هنرمند برجسته در عرصه خوشنویسی و کسب افتخارات بسیاری برای کرمانشاه، علی شعبانی"معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی" به همراه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با حضور در منزل شخصی  از ایشان تجلیل کردند.

عبدالله جواری کرمانشاهی از خوشنویسان بنام و معاصر کرمانشاهی است که سال ۱۳۳۵ در محله «برزه دماغ» کرمانشاه به دنیا آمد؛ وی نخست هنر خوشنویسی را نزد «میرزا آقا کریمی» آغاز و سپس دوره تکمیلی آن را نزد مرحوم «آیت الله نجومی» (ره) چهره ماندگار جهان اسلام، ادامه داد.

از جمله فعالیت های این پیشکسوت کرمانشاهی می توان به کتابت شاهنامه، مناجات نامه شهدای کرمانشاه، منتخب دیوان شمس، دیوان محتشم کاشانی، دیوان وحدت کرمانشاهی، دیوان حافظ و مقاله سیری در هنر خوشنویسی کرمانشاه اشاره کرد.

استاد جواری در سال ۱۳۶۰ توانست مدرک ممتاز خوشنویسی را دریافت کرده و در سال ۸۶ نیز موفق به اخذ درجه استادی شد؛ این خوشنویس کرمانشاهی در هنر تذهیب نیز سر رشته داشته و در خط شکسته نزد استاد  «یدالله کابلی»، در خط ثلث و نسخ در محضر آیت الله نجومی و استاد «میرزا احمد زنجانی» آموزش دیده و هنر تذهیب و نگارگری را نیز از استاد «اردشیر مجرد تاکستانی» آموخت.

کد خبر 2775093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha