۵۰ درصد مطالبه گندمکاران کردستانی پرداخت شد

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: تاکنون بیش از ۱۰ هزار و ۴۸۹ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران کردستانی پرداخت شده که معادل ۵۰.۶۷ درصد از ارزش کل گندم های خریداری شده است.

جمال صالحی در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، گفت: روز سه شنبه بیستم شهریور بالغ بر ۳ هزار و ۷۴۵ میلیارد تومان دیگر پول گندم به حساب کشاورزان کردستانی واریز شد که تاکنون جمع کل واریزی های استان بیش از ۱۰ هزار و ۴۸۹ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه معادل ۵۰.۶۷ درصد از ارزش کل اطلاعات ارسالی گندم های خریداری شده تاکنون در استان پرداخت شده است، افزود: مبالغ پرداخت نشده نیز رقمی بالغ بر ۱۰ هزار و ۲۰۸ میلیارد تومان است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان ااهر کرد: تاکنون یک میلیون و ۱۶۶ هزار تُن گندم از کشاورزان استان کردستان خریداری شده است که ارزش آن رقمی بالغ بر ۲۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان می شود.

صالحی ادامه داد: خرید گندم در کردستان امسال تاکنون نسبت به سال گذشته دو درصد افزایش داشته است که شهرستان های بیجار، دیواندره، دهگلان، قروه و سقز بیشترین میزان تولید گندم را در استان داشته اند.

وی یادآور شد: میزان سطح زیر کشت گندم در استان کردستان در سال زارعی جاری ۶۲۶ هزار هکتار است که از این میزان ۵۸۵ هزار هکتار آن دیم و ۴۱ هزار هکتار آن آبی است.

کد خبر 2775108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha