نروژ تحریم نظامی ترکیه، به خاطر حمله به کردهای سوریه را لغو کرد

سرویس جهان- نروژ اعلام کرد تحریم نظامی ترکیه را که به خاطر حمله آنکارا به کردهای سوریه در سال 2019 وضع کرده بود، لغو کرده است.

به گزارش کردپرس، آن جورم، سخنگوی وزارت خارجه نروژ به وبسایت خبری المانیتور آمریکا گفته است این کشور تحریم نظامی علیه ترکیه را که در سال 2019 به خاطر حمله ترکیه به کردهای سوریه وضع کرده بود، لغو کرده است.

او گفته است اکنون نروژ می تواند مجوز صدور تجهیزات نظامی و یا کالاهایی که استفاده دوگانه دارند، را به ترکیه صادر کند زیرا روابط دو کشور به روال عادی خود باز گشته است.

بر اساس اعلام وزارت دفاع نروژ، این کشور در سال 2018 تجهیزات نظامی به مبلغ 4 میلیون دلار به ترکیه فروخته است اما این حجم صادرات نظامی در پی تحریم ترکیه، در سال 2020 به یک میلیون دلار کاهش یافت. عمده تجهیزات نظامی نروژ به ترکیه شامل نرم افزارهای دفاعی، سنسور و تجهیزات ارتباطی است.

چندین کشور اروپایی در سال 2019 و در پی حمله نظامی ترکیه به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، صدور تجهیزات نظامی به ترکیه را متوقف کردند. با این حال، در پی نیاز دو کشور سوئد و فنلاند به رضایت ترکیه به پیوستن آنها به ناتو، این تحریمهای نظامی علیه آنکارا را لغو کردند.

کد خبر 2775160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha