گفتگو و اتحاد داخلی مانع مداخله خارجی در سوریه و عامل حل مشکلات اقتصادی و بازسازی این کشور است

سرویس سوریه - «جمیل رشید» نویسنده و روزنامه‌نگار سوری، گفتگو و اتحاد داخلی را مانع مداخله خارجی در سوریه و همچنین عامل حل مشکلات اقتصادی و بازسازی این کشور دانست.

به گزارش کردپرس، «جمیل رشید» نویسنده و روزنامه‌نگار سوری در مصاحبه‌ای اعلام کرد که گفتگو و اتحاد داخلی مانع مداخله خارجی در سوریه و همچنین باعث حل مشکلات اقتصادی و بازسازی این کشور خواهد شد.

به نوشته آژانس خبری هاوار، «جمیل رشید» نویسنده و روزنامه‌نگارسوری در مصاحبه خود با این آژانس خبری اهمیت گفتگوی داخلی بین مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه و دولت دمشق را در رابطه با حل بحران در سوریه تشریح کرد.

«جمیل رشید» اظهار داشت: « وقتی دو طرف در گفتگوها جدی باشند نباید برای گفتگو و رسیدن به اهداف مورد نظر پیش شرط بدهند.»

جمیل رشید خاطرنشان کرد که در مواضع دولت دمشق نسبت به بیانیه مدیریت خودگردان نکات نامشخصی وجود دارد.

وی همچنین یادآور شد که در سال ۲۰۱۸، مدیریت خودگردان در اولین بیانیه خود خواستار باز شدن درهای گفتگو برای حل بحران در سوریه شده بود و مردم سوریه از این بیانیه استقبال مثبت کردند.

رشید بیان کرد که به دلیل وجود دیدگاه‌های سیاسی مشترک، مدیریت خودگردان و دولت دمشق می‌توانند به هم نزدیک شوند و در ادامه از موضع دولت دمشق انتقاد کرد و اظهار داشت که دولت دمشق درهای گفتگو را می‌بندد و بر بازگشت به وضعیت قبل از سال ۲۰۱۱ اصرار دارد.

رشید با بیان اینکه برخی از طرف‌های خارجی خواهان گفتگو بین دمشق و مدیریت خودگردان نیستند، دلیل این امر را اینگونه بیان کرد: «این نیروها موفقیت مدیریت خودگردان را تهدیدی برای منافع خود می‌دانند به همین دلیل تلاش می‌کنند از همه چیز استفاده کنند.»

رشید در پایان سخنان خود تصریح کرد که گفتگوی بین مدیریت خودگردان و دولت دمشق مانع از مداخله کشورهای خارجی در سوریه خواهد شد و گفتگو و اتحاد داخلی مانع مداخله خارجی در سوریه و همچنین باعث حل مشکلات اقتصادی و بازسازی این کشور خواهد شد، بنابراین تنها راه دولت دمشق برای آینده سوریه گفتگوی روشن با مدیریت خودگردان است.

کد خبر 2775226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha