سرخط خبرهای 24شهریور خبرگزاری کردپرس

سرخط خبرهای 24شهریور منتشر شده در خبرگزاری کردپرس در استودیو خبر تقدیم حضور مخاطبان می شود.

سفر مسعود پزشکیان به عراق و سلیمانیه،امتداد روابط مستحکم و تاریخی بین دو کشور است

بافل جلال طالبانی ، در پستی درحساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «فیس بوک» با بیان اینکه «با نوشت: سفر تاریخی پزشکیان، برای عراق، اقلیم کردستان و به ویژه برای سلیمانیه و اتحادیه میهنی کردستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا این سفر امتداد روابط مستحکم و تاریخی بین  مردم ما و مردم جمهوری اسلامی ایران است که توسط مام جلال، رئیس جمهوری فقید عراق پایه ریزی شده است.
 طالبانی بااشاره به اینکه  «ما در دیدار با پزشکیان بر پایبندی اقلیم کردستان به حفظ امنیت و ثبات کشورهای همسایه، به ویژه امینت مردم کشور دوستمان ایران تاکید کردیم، گفت: اجازه نمی‌دهیم و اقلیم کردستان سکوی پرتابی برای حمله به حاکمیت کشورهای همسایه، به‌ویژه جمهوری اسلامی ایران باشد.


تقویت مواضع هوایی و زمینی آمریکا در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه

بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، ائتلاف تحت رهبری آمریکا در ماه جاری اقدام به تقویت شدید مواضع هوایی و زمینی خود در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه کرده است.
دیده بان حقوق بشر سوریه که تحولات سوریه را رصد می کند، از اقدام تازه آمریکا برای تقویت مواضع هوایی و زمینی خود در پایگاه هایش در حسکه و دیرالزور اشاره کرده است.
دیده بان حقوق بشر سوریه در تشریح تقویت مواضع نظامی آمریکا در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه گفته است تنها در دو هفته گذشته 50 کامیون تجهیزات نظامی، لجستیک و نیرو در پایگاه های آمریکا در این مناطق مستقر شده و 5 هواپیمای باری نیز ملزومات و نیرو به این منطقه منتقل کرده اند.


مخالفت مجدد آمریکا با برگزاری انتخابات در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد هنوز زمینه برگزاری انتخابات آزاد، شفاف و عادلانه در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه فراهم نیست.
وزارت خارجه آمریکا باردیگر  با برگزاری انتخابات شهرداریها در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه اعلام مخالفت کرده است.
اداره خودگردان کردی در سوریه اخیرا از نهادهای مرتبط خواسته است، خود را برای برگزاری انتخابات شهرداری ها که دو بار به تعویق افتاده، آماده کنند.
آمریکا و ترکیه از جمله مخالفان اصلی برگزاری انتخابات در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه هستند. شورای میهنی کرد سوریه نیز که طیف مخالف کردهای حاکم بر شمال و شمال شرق سوریه است، برگزاری انتخابات را تحریم کرده است.

کد خبر 2775243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha