گزارش سازمان ملل از وضعیت مناطق تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- بر اساس تازه ترین گزارش کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل، حملات هوایی ترکیه، یورش های مکرر داعش و درگیری میان نیروهای کرد سوریه و جنگجویان قبایل عرب در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه همچنان ادامه دارد.

به گزارش کردپرس، کمیسیون حقوق بشر سوریه به تازگی گزارش جدیدی از وضعیت مناطق مختلف سوریه ارائه کرده است. در این گزارش به وضعیت مناطق تحت کنترل کردهای سوریه نیز اشاره شده است.

 سازمان ملل در این گزارش مفصل، به ادامه درگیری ترکیه و شورشیان وابسته به این کشور با کردها در شمال و شمال شرق سوریه اشاره کرده است. نهاد حقوق بشر سازمان ملل هشدار داده است بمباران های هوایی ترکیه به بخش تاسیسات غیرنظامی مناطق تحت کنترل کردهای سوریه آسیب زیادی وارد کرده است.

 این گزارش همچنین به درگیری های موردی میان نیروهای کرد سوریه و نیروهای دولت مرکزی اشاره کرده و همچنین از مقابله به مثل مشترک نیروهای کرد و دولت سوریه با حملات خمپاره ای شورشیان وابسته به ترکیه در شمال سوریه در طول یک سال گذشته اشاره کرده است.

از دیگر موارد ذکر شده در این گزارش، ادامه حملات داعش به مناطق مختلف سوریه، بویژه عملیات غافلگیرانه این گروه شورشی در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه است.

 سازمان ملل ادعا کرده است که با وجود این که نیروهای دموکراتیک سوریه، توافق نامه ای با سازمان ملل مبنی بر عدم بکارگیری افراد زیر 18 سال در جنگ امضا کرده است اما گروه جوانان انقلابی وابسته به کردها اقدام به عضوگیری از میان کودکان و استفاده از آنها در جنگ کرده است. با این حال سازمان ملل از کاهش قابل توجه موارد بکارگیری کودکان در جنگ توسط گروه های کرد سوریه خبر داده است.

کد خبر 2775245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha