تعریض جاده برهان نیازمند اعتبارات ملی/مکاتبات با اداره کل راهداری بدون نتیجه بوده است

فرماندار ویژه مهاباد گفت: تعریض جاده برهان نیاز به اعتبارات ملی دارد اما نصب تابلو با وجود مکاتبات با اداره کل راهداری تاکنون بدون نتیجه بوده است.

به گزارش کردپرس، حسن عباسی روز شنبه در جلسه شورای ترافیک شهرستان مهاباد افزود: تمام اقدامات ایمن سازی که در حیطه شهرستان بوده صورت گرفته و مابقی امور آن مرتبط به اداره کل راهداری بوده که باید در اسرع وقت انجام دهد.

او با بیان اینکه تعریض جاده برهان نیاز به اعتبارات ملی دارد، اضافه کرد: شناسایی نقاط حادثه خیز و پیچ های خطرناک این مسیر صورت گرفته و نصب تابلو نیز با وجود مکاتبات با اداره کل راهداری تاکنون بدون نتیجه بوده است.

فرماندار ویژه مهاباد بیان کرد: مسیر اصلی دسترسی به بوکان از طرف جاده مهاباد، میاندوآب به بوکان بوده و محور برهان یک جاده فرعی است که تردد در آن به ویژه توسط رانندگان خودروهای سنگین منجر به تصادفات زیادی در این مسیر شده است.

عباسی ادامه داد: علت اصلی تصادفات در این مسیر، خطاهای انسانی و عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی است.

 شهردار مهاباد: تمام پروژه های ترافیکی شهر قبل از پایان فصل کاری، افتتاح خواهد شد

بابک رستم پور شهردار مهاباد نیز در این جلسه اظهار کرد: هم اکنون عملیات احداث ٣ کمربندی با هدف کاهش بار ترافیکی در سطح شهرستان در دست اقدام است.

رستم پور افزود: کمربندی صبح مکریان با ٧٠ درصد پیشرفت فیزیکی طی یک ماه آینده تکمیل شده و کمربندی پیام نور به منطقه فجر نیز با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی و بدون وقفه در دست احداث است.

او ادامه داد: همچنین تکمیل فاز دوم کمربندی آزادگان و ادامه طرح تاج سد نیز به ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و عملیات اجرایی احداث پل آزادگان به جانبازان نیز، آغاز شده است.

شهردار مهاباد با بیان اینکه کلیه طرح های ترافیکی در سال جاری و قبل از پایان فصل کاری تکمیل خواهد شد، تاکید کرد: با بهره برداری از این طرح ها بار ترافیکی هسته مرکزی شهر کاهش خواهد یافت.

رستم پور ضمن قدردانی از همکاری های شرکت مدیریت توزیع برق شهرستان، گفت:  با هدف کاهش تصادفات داخل شهر با مشارکت شرکت توزیع برق، اصلاح و تقویت سیستم روشنایی در ورودیها و خیابان‌های سطح شهر انجام شده و در معابر دیگر نیز در دست اقدام است.

به گزارش کردپرس، (جاده برهان) در محور مهاباد به بوکان با طول ۶۵ کیلومتر، یکی از جاده های حادثه خیز استان است که به علت وجود پیچ‌های خطرناک تردد اتوبوس و کامیون و سبقت در ۸۰ درصد این مسیر ممنوع اعلام شده است.

حذف نقاط حادثه‌خیز و افزایش عرض آن در کاهش حوادث رانندگی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، اما ساماندهی آن سال هاست نادیده مانده است!

کد خبر 2775254

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha