آوار بی‌کفایتی بر سر شهرداری‌های کردستان و چشم‌ِبسته نهادهای بالادستی

شهرداری‌های استان کردستان اگر یکی دو شهر را آن هم با اغماض قلم بگیریم درگیر نوعی ناکارآمدی و فلج مدیریتی هستند و شوراهای اسلامی شهرها هم در کنار سایر نهادهای بالادستی و نظارتی چشم خود را بر این ناکارآمدی بسته‌اند و در برخی شهرها خود شورای اسلامی عامل اساسی مشکل است.

به گزارش کردپرس، شهرداری شهرهای استان کردستان و از جمله‌ی آنها شهرداری مرکز استان، از نوعی بی‌کفایتی مدیریتی شدید رنج می‌برند. چند شهر استان کردستان سال‌ها و ماه‌هاست که بدون شهردار اداره می‌شود و در برخی از آنها چندین سال است یک عملیات عمرانی بسیار ساده هم انجام نشده است.

کلیپی از گلایه‌های یک شهروند سنندجی که از خانواده کارگران شهرداری است در روزهای اخیر دست‌به‌دست می‌شود و از شهردار و شورای شهر می‌پرسد که وقتی در آستانه مهرماه هستند و مردم با شوروشوق برای فرزندانشان خرید می‌کنند آنها چرا باید شرمنده بچه‌هایشان باشند درحالی‌که سرپرست خانواده هر روز سرکار حاضر شده و وظایف خود را انجام می‌دهد؛ اما چندین ماه است که حقوق دریافت نکرده است.

داستان به‌تعویق‌افتادن پرداخت حقوق و مزایای کارکنان شهرداری‌های استان کردستان در سال‌های اخیر به یک غم‌نامه بزرگ تبدیل شده است. یک غم‌نامه جدی که در نوع خود از نظر استانداردهای مدیریتی به‌شدت مسخره است.

در جامعه‌ای با نرخ تورم فعلی و گرانی‌های سرسام‌آور شانه خالی‌کردن یک دستگاه عریض‌وطویل مانند شهرداری‌ها از پرداخت حقوق و مزایای کارکنان یک «جوک» مسخره و درعین‌حال دردناک است که عمق فاجعه مدیریتی در شهرداری‌ها را نشان می‌دهد.

 دستگاهی با کلی دبدبه و با نظارت شورای اسلامی شهر که منتخب مردم هستند و قرار است متولی توسعه شهرها باشد تبدیل به ارگانی زبون شده است که از پرداخت حقوق و مزایای حداقلی کارکنانش عاجز است. این اگر نامش فاجعه نیست چیست؟

 در استان کردستان شهرهایی را داریم که دارای ظرفیت‌های مهم برای توسعه و کاهش بار مراجعات بر مراکز شهرستان‌ها هستند بررسی وضعیت اداره این شهرهای کوچک نمونه‌ای بارز از یک وضعیت فاجعه‌بار است. برخی از این شهرها نزدیک دو سال است شهردار ندارند و در این مدت ماه‌ها حتی سرپرست هم نداشته‌اند.

بررسی علت برخی از این آشفتگی‌ها به بده‌بستان‌های عجیب میان شورای شهر و دفتر امور شهری استانداری و اصرارهای عجیب‌وغریب بر گماردن افراد خاص و البته مشکل‌دار بر می‌گردد.

 متأسفانه دستگاه‌های نظارتی هم چشم خود را بر این ترک فعل‌های گسترده در حوزه کاری شورای شهر و شهرداری‌ها و دفتر امور شهری بسته‌اند و روزبه‌روز به میزان مشکلات شهری و انباشت آن افزوده می‌شود و کسی هم ظاهراً برایش مهم نیست که چه بلایی قرار است در آینده بر سر این شهرها بیاید و خانواده کارمندان شهرداری‌های ریزودرشت در استان کردستان چه زجرهایی را باید تحمل کنند.

کد خبر 2775325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha