پزشکیان: من و مسعود بارزانی هر دو متولد مهاباد هستیم/ در عراق با ما با صمیمت برخورد شد

رییس جمهوری ایران با اشاره به سفر چند روز قبل خود به عراق و دیدار با مقامات عراقی و همچنین مقامات اقلیم کردستان، گفت: اشتراکات فرهنگی و رفتاری و اخلاقی ما با عراقی ها زیاد است.

به گزارش کرد پرس، او با اشاره به اینکه خود او متولد مهاباد است و مسعود بارزانی هم در این شهر متولد شده است؛ گفت: می بینید که هر دو هم «مسعود» هستیم.

رییس جمهور ایران این اظهارات را در نشست خبری با رسانه های داخلی و خارجی و در در پاسخ به سوال خبرنگار«العهد عراق» بیان کرد.

پزشکیان  درباره اینکه آیا ساز و کاری وجود دارد برای اینکه بتوانید توافقنامه‌های خودتان را با عراق به صورت پایدار داشته باشید و بتوانید توافقنامه‌ها و به‌خصوص راه‌آهن شلمچه بصره را عملیاتی کنید؟ گفت: «وقتی که به عراق رفتیم خیلی با هم صمیمی بودیم واحساس می‌کردیم به لحاظ فرهنگی، رفتاری، اخلاقی و باوری مثل هم هستیم و چندان با هم تفاوتی نداریم، به‌خصوص در مرزها، این‌طرف مرز و آن‌طرف مرز با هم قوم و خویش هستند.»

وی افزود: «ما به اقلیم کردستان عراق و بعد هم به بصره رفتیم، استقبال خیلی خوبی از ما شد. مسعود بارزانی در مهاباد ایران ما به دنیا آمده. من هم در مهاباد به دنیا آمده‌ام. ما می‌توانستیم خیلی راحت با هم ارتباط برقرار کنیم اما دعوا انداختند، یک عده را آنجا مسلح می‌کنند که بیایند این‌طرف و دعوا راه بیندازند.»

رئیس‌جمهور تاکید کرد: «قرار شده آنها امنیت را حفظ کنند، ما هم امنیت را حفظ کنیم و ارتباطمان را درست کنیم و اقتصاد خوبی داشته باشیم و در تمام زمینه‌هایی که امکان دارد به همدیگر کمک کنیم در حالی که آمریکا دلش می‌خواهد ما با هم دعوا کنیم، ما اگر عاقل باشیم با هم دعوا نخواهیم کرد.»

کد خبر 2775343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha