متخلفان بازار لوازم التحریر در کردستان ۲۵۴ میلیارد تومان جریمه شدند

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان از اجرای طرح نظارتی تعزیرات حکومتی ویژه بازگشایی مدارس از دهم شهریور ماه جاری خبر داد و گفت: در این مدت متخلفان بازار لوازم التحریر به ۲۵۴ میلیارد تومان جریمه نقدی محکوم شدند.

حسین رحیمیان در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، گفت: طرح بازرسی و نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی با محوریت تشدید نظارت بر رعایت درصد سود مجاز در سطح عمده و خرده فروشی و نظارت بر هزینه های مربوط به سرویس مدارس در تمام شهرستان های استان کردستان از ۱۰ شهریور ماه آغاز و تا ۱۵ مهر ماه ادامه دارد.

وی به تعداد بازرسی و اکیپ های گشت طرح بازگشایی مدارس در استان کردستان اشاره کرد و گفت: از دهم شهریور ماه تا امروز در مجموع ۲۳۳ مورد بازرسی از واحدهای عرضه لوازم التحریر و ملزومات مدرسه انجام شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان با بیان اینکه این تعداد بازرسی توسط ۴۴ اکیپ گشت صورت گرفته است، اظهار کرد: در نتیجه این بازرسی ها ۹۵ پرونده تخلف که برای بازرسان تعزیرات حکومتی مسجل شده بود، تشکیل شد.

رحیمیان به میزان محکومیت متخلفان اشاره کرد و ادامه داد: در مجموع برای ۹۵ پرونده متشکله در سطح استان، ۲۵۳ میلیارد و ۹۵۰ میلیون و ۵۵۵ هزار تومان جزای نقدی صادر شده است.

وی یادآور شد: کنترل حراج ها، ممانعت از فروش اجباری سایر اقلام نوشت افزار، نظارت بر درج قیمت مصرف کننده، رعایت درصد سود مجاز، جلوگیری از عرضه نوشت افزار تقلبی، مبارزه با عرضه کالای قاچاق با رویکرد حمایت از تولید داخل، جلوگیری از گران فروشی، کم فروشی، درج نکردن قیمت و دیگر تخلفات اقتصادی از جمله برنامه های این طرح نظارتی است.

وی بیان کرد: شهروندان می توانند در هر لحظه از شبانه روز از طریق تارنمای tazirat۱۳۵.ir شکایات و گزارش های خود را در سامانه سازمان تعزیرات حکومتی ثبت کنند تا پس از بررسی، از نتایج فرایند رسیدگی به گزارشات و شکایات خود مطلع شوند.

کد خبر 2775390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha