سوران عمر: وزارت داخله اقلیم پاسخگوی ما نبوده اما وزارت داخله عراق پیگیر مطالباتمان شد

سوران عمر، نماینده مجلس عراق طی پیامی در صفحه فیسبوک خود بیان داشت که حکمرانی در عراق، علیرغم همه فسادهای آن، مطالبات ما را پیگیری می‌کند اما در اقلیم کردستان پاسخگوی ما نیستند و اهمیتی به گزارشات ما نمی‌دهند.

به گزارش کردپرس، سوران عمر، نماینده مجلس عراق در صفحه شخصی فیسبوک خود نوشت: «سری و شخصی است، فقط خودت آن را باز کن»، این عنوان نامه‌ای است که رئیس فرمانده نیروهای مسلح عراق برای وزیر داخله و رئیس دستگاه امنیت ملی عراق ارسال کرده است.

گزارشی را برای نخست وزیر عراق که همزمان رئیس فرمانده کل نیروهای مسلح است ارسال کردم، ایشان نیز در ۲۰۲۴/۸/۱۱ نامه‌ای را برای وزیر داخله و رئیس دستگاه امنیت ملی ارسال کرده و نوشته است: «سری و شخصی است، فقط خودت آن را باز کن».

در ۲۰۲۴/۸/۱۳، در جلسه‌ای بودم که با من تماسهایی گرفته شد و پیامهایی دریافت کردم، در یکی از پیامها نوشته بود: بنده سرتیپ فلانیم دستیار وزیر داخله عراق در امور اطلاعات، باید در اسرع وقت با شما ملاقات کنیم! همان روز در محل اقامتم در بغداد از آنها استقبال کردم و به کار خود مشغول شدند، دستیار وزیر داخله از مجلس ختم برادرش برای آن دیدار آمده بود، زیرا وزیر داخله و دفتر نخست وزیری به او دستور داده بودند به عنوان رئیس کمیته تحقیق، یکی از گزارشات بنده را پیگیری کند!

به محتوای گزارش اشاره نمی‌کنم تا زمانی که به نتیجه برسد، قصد دارم بگویم همان گزارش را برای معاون نخست وزیر اقلیم ارسال کردم تا نزد خودمان حل و فصل شود اما اصلا اهمیت نداد و همین امر موضوع را مشکوک تر کرد.

این تفاوت میان حکمرانی در اقلیم کردستان و عراق است، عراق با وجود همه فسادهایش.

کد خبر 2775398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha