۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲
سرخط خبرهای این هفته رادیو کردپرس

سرخط اخبار مهم این هفته خبرگزاری کردپرس را از رادیو کردپرس شنوا باشید.

*بافل جلال طالبانی ، در پستی درحساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «فیس بوک» نوشت: سفر تاریخی مسعود پزشکیان، برای عراق، اقلیم کردستان و به ویژه برای سلیمانیه و اتحادیه میهنی کردستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

*دیده بان حقوق بشر سوریه در تشریح تقویت مواضع نظامی آمریکا در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه گفت: تنها در دو هفته گذشته 50 کامیون تجهیزات نظامی، لجستیک و نیرو در پایگاه های آمریکا در این مناطق مستقر شده و 5 هواپیمای باری نیز ملزومات و نیرو به این منطقه منتقل کرده اند.


*وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد هنوز زمینه برگزاری انتخابات آزاد، شفاف و عادلانه در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه فراهم نیست و شورای میهنی کرد سوریه نیز که طیف مخالف کردهای حاکم بر شمال و شمال شرق سوریه است، برگزاری انتخابات را تحریم کرده است.

*سخنگوی دولت از انتصاب «آرش زره‌تن لهونی» به عنوان استاندار اهل سنت استان کردستان خبرداد، آرش زره‌تن لهونی زاده ۱۳۵۴ در شهرستان پاوه در استان کرمانشاه است. وی دکتری اقتصاد بین‌الملل دارد. 

*خبرگزاری رویترز از مذاکره میان ترکیه و سوئد، حول محور مسائل امنیتی از جمله پ.ک.ک و کردهای سوریه خبر داد.
افزایش تسلیحات ارتش سوریه در شمال با هدف مقابله با حملات شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه صورت گرفته است.

*رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی از آزادی کریستین وبر، تبعه اتریشی از زندان خبر داد.ناصر عتباتی در این باره گفت: این تبعه اتریشی که بدلیل جرایم ارتکابی در استان آذربایجان غربی در زندان به سر می‌برد، با استفاده از نهادهای ارفاقی و رافت اسلامی، از زندان آزاد شد.

کد خبر 2775426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha