رهاسازی آب سد دویرج دهلران برای استفاده کشاورزان در کشت پاییزه

سرویس ایلام - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران از رهاسازی آب سدهای دویرج و کرخه برای شروع کشت محصولات پاییزه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، جلال یوسفی اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و با توجه به الگوی کشت تعریف شده از بیستم شهریور سال جاری آب در حوزه سدهای کرخه و دویرج برای کشت پاییزه رهاسازی شده است.

وی افزود: با توجه به خشکسالی دو سال اخیر در حوزه سد دویرج و کرخه در سال زراعی جاری با برنامه‌ریزی دستگاه‌های مسئول و تأکید بر کشت در حوزه سد کرخه و دویرج، همچنین با توجه به مسائل اجتماعی، اقتصادی و تعریف الگوی کشت، مقرر شد که رهاسازی آب از اواخر شهریور انجام شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران تصریح کرد: دبی آب رهاسازی شده هفت مترمکعب از دویرج و ۱۳ مترمکعب بر ثانیه از سد کرخه بوده و مدت زمان رهاسازی آن ۲۰ روز پیش‌بینی شده است‌.

یوسفی اضافه کرد: کشاورزان می‌توانند آب رهاسازی شده را برای آماده‌سازی اراضی و شروع کشت پاییزه مورد استفاده قرار دهند.

وی تاکید کرد: کارگروهی مشترکی نیز تعریف شده است که با توجه به اوضاع اقلیمی شهرستان هر زمان که اراضی کشاورزان حوزه‌های کرخه و دویرج نیاز به آب داشته باشد در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران ادامه داد: با رهاسازی آب ده سدهای کرخه و دویرج (۴۰ هزار هکتار) از اراضی کشاورزی مرغوب شهرستان برای کشت محصولات پاییزه از جمله کلزا، گندم و چغندر در بخش‌های دشت عباس، مرکزی و موسیان استفاده می‌شود.

کد خبر 2775429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha