نخستین مدرسه سبز خیرساز کشور در مهاباد آماده بهره برداری شد

مدرسه ۱۲ کلاسه خیرساز به همت خیر نیک اندیش (رامین صدیقی) به عنوان اولین مدرسه سبز خیرساز ایران در مهاباد، پس از امضای تفاهم نامه با آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید پذیرای دانش آموزان خواهد بود.

به گزارش کردپرس، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی کشور با حضور در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان مهاباد گفت: مدرسه (صدیقی) با بروزترین تجهیزات و امکانات آموزشی ساخته شده و به صورت عام المنفعه و رایگان در اختیار دانش آموزان بی بضاعت قرار خواهد گرفت.

احمد محمودزاده افزود: ۲۰ درصد سهمیه و ظرفیت این مدرسه به دانش آموزان محله آن و مابقی نیز در اختیار دانش آموزان بی بضاعت قرار خواهد گرفت.

فرماندار ویژه مهاباد هم ضمن قدردانی از خیر این پروژه بیان کرد: امکانات و تجهیزات قابل توجهی در این مدرسه بکار رفته که پس از ۲ سال از تکمیل آن امسال طبق تفاهم انجام شده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

حسن عباسی بیان کرد: دولت سیزدهم عملکرد درخشانی در توسعه فضاهای آموزشی بویژه در مناطق محروم داشته و حدود ۹۰ کلاس درس طی این مدت به بهره برداری رسیده و یا در مرحله تکمیل است.

مدرسه «صدیقی» به عنوان نخستین و تنها مدرسه خیری با الگوی مدیریت سبز در کشور است، که با همت خیّر نیکوکار «رامین صدیقی» بر اساس آخرین تکنولوژی‌های فنی و با معماری چشم نواز ساخته شده است. استفاده از شاخص‌های مدیریت سبز در مصرف بهینه انرژی، از جمله تعبیه شیشه‌های دوجداره، عایق سازی مضاعف رطوبتی، سیستم لوله کشی مدرن آب و فاضلاب و سیستم جمع آوری و ذخیره‌سازی آب باران برای مصارف مناسب و آبیاری فضای سبز از جمله نکات مورد توجه در ساخت این مدرسه است.

استفاده از سیستم بازیابی آب خاکستری از دیگر فناوری‌های بکار رفته در این مدرسه است. بر این اساس تمام جریان ‌های آب مصرفی به استثنای فاضلاب خروجی از سرویس‌های بهداشتی در بسیاری از مصارف روزانه نظیر آبیاری فضاهای سبز، سیفون توالت و... مورد استفاده قرار می‌گیرد که اقدام بسیار خوبی در جهت صرفه جویی محسوب می‌شود.

همچنین در سطح پشت بام مدرسه پنل‌های خورشیدی در مساحت ۶۰۰ مترمربع به کار رفته است، که علاوه بر استفاده از انرژی خورشیدی به عنوان یک منبع تجدید پذیر و دوستدار محیط زیست در مصارف مورد نیاز مدرسه، انرژی الکتریکی مازاد بر مصرف نیز قابلیت اتصال و واگذاری به شبکه سراسری برق را نیز دارد.

کد خبر 2775434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha