سالانه ۴ میلیون تن محصولات کشاورزی در کردستان تولید می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تولید محصولات کشاورزی در این استان طی ۲ سال اخیر از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال به ۴ میلیون تن افزایش پیدا کرده است.

به گزارش کرد پرس، پیمان اسکندری در مراسم آغاز سال زراعی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در استان کردستان، گفت: این جهش تولید در نتیجه همت کشاورزان و توصیه متخصصان و کارشناسان بخش اتفاق افتاده است و امید می رود همچنان استمرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه بحث امنیت غذایی در سند اقتصاد مقاومتی و برنامه هفتم توسعه به جد تاکید شده است، افزود: با توجه به وجود برخی مشکلات در حوزه کشاورزی از جمله قطعی های مکرر برق کشاورزی باز تولید در استان از حرکت نایستاد و لازم است، رایزنی هایی در سطح وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی برای حل این موضوع صورت گیرد تا تولیدکنندگان انگیزه تولید را از دست ندهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان به اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها اشاره کرد و اظهار کرد: در بحث آموزش و ترویج کشاورزان، انجام تحقیقات توسط مراکز علمی و تحقیقاتی در بخش های مختلف تولید، مبارزه با عوامل خسارتزا این ستاد برادرانه در کنار کشاورزان و همگام با همکاران سازمان جهاد کشاورزی بودند.

اسکندری با بیان اینکه امیدواریم بهای گندم کشاورزان هر چه سریعتر تا اخر شهریور و هفته آینده تسویه شود، ادامه داد: بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان بهای خرید تضمینی گندم گندمکاران استان بوده که بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد تومان معادل ۵۷.۲ درصد آن پرداخت شده است.

وی بهای کل محصولات کشاورزی در کردستان را حدود یکصد هزار میلیارد تومان عنوان کرد و یادآور شد: این میزان درآمد در حوزه کشاورزی در بین ۱۲۰ هزار بهره بردار تقسیم می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان بیان کرد: اقتصاد کردستان وابسته به کشاورزی است و بهای محصولات کشاورزی محرک دیگر حوزه ها اقتصادی استان از جمله صنعت، خدمات، مسکن و خودرو است.

کد خبر 2775435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha