روحانیون و طلاب در مقابله با هجمه های فرهنگی تاثیر بسزایی دارند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: توان تبلیغ مبلغان و مبلغات فعال در جامعه برای مقابله موثر با هجمه های دشمنان دین مبین اسلام باید تقویت شود.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام محمد قمی در همایش علما و روحانیون اهل تسنن و تشیع کردستان که در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی استان در سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه تبلیغ دین مبین اسلام یکی از مهمترین رسالت انبیا به ویژه نبی مکرم اسلام(ص) بوده است، گفت: یکی از ضرورت های جامعه اسلامی سرمایه گذاری برروی تبلیغات اسلامی و بیان سیره و سنت پیامبران است.

وی بر بروز کردن شیوه رسالت روحانیون در برهه کنونی تاکید کرد و افزود: در عصر حاضر شاهد اتفاقات ناگواری در جوامع اسلامی هستیم که نمی توانیم نسبت به آنها بی تفاوت باشیم و نمونه آن شهادت بیش از ۴۰ هزار نفر در غزه است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کردستان اظهار کرد: ما مسلمانان پیرو مکتبی هستیم که در آن توصیه شده نسبت به وضعیت برادران و خواهران دینی خود بی تفاوت نباشیم و بر ما تکلیف است که هر آنچه در توان داریم برای بهبود شرایط زندگی دیگر مسلمان ها بکار گیریم.

حجت الاسلام قمی ادامه داد: هر زمان هجمه فرهنگی در جامعه ما افزایش پیدا کند برای مقابله و خنثی سازی آن باید توانمندی قشر تاثیرگذار و مرجع مانند روحانیون و طلاب هم ارتقا پیدا کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این همایش بیان کرد: روحانیون کردستان همیشه پرچمدار وحدت و مودت پیامبر اکرم بوده و هستند و برای انسجام و یکدلی در این استان تلاش کرده اند.

حجت الاسلام برومند رازیانی با بیان اینکه برگزاری این همایش یادآوری همدلی و همراهی روحانیون و ماموستاهای کردستان است، گفت: برنامه های این استان به ویژه در هفته وحدت مبتنی بر اخوت و برادری و با استقبال و همراهی روحانیون و علما، مردم و مسئولان انجام می شود.

کد خبر 2775448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha