مردم از انتخاب یک استاندار اهل سنت خوشحال هستند / همه به آقای لهونی کمک کنید

سرویس کرمانشاه _ حاج ماموستا ملا قادر قادری گفت: مردم ما از انتخاب یک نفر اهل سنت به‌عنوان استاندار خوشحال‌اند و ما هم خوشحالیم.

به گزارش کردپرس؛ ماموستا قادری در خطبه های نماز جمعه پاوه گفت:  ۴۵ سال است زمزمه است که چرا استانداری از اهل سنت انتخاب نمی‌شود؟ یا چرا فردی از اهل سنت را به‌عنوان فرماندار انتخاب نمی‌کنند؟

وی افزود: مقام معظم رهبری روز دوشنبه گذشته در دیدار روحانیون اهل سنت فرمودند: اهل سنت تاکنون برای حفظ ایران ۱۵ هزار نفر شهید داده‌اند که نزدیک به ۱۲ هزار نفر از آن شهدا اهل سنت و کرد هستند. این ۱۵ هزار نفر شهید دلیل بر آن است ما هم ایرانی و حافظ ایران و انقلاب هستیم. چه اشکالی دارد یک نفر از اهل سنت به‌عنوان استاندار انتخاب شود؟

 امام جمعه پاوه ادامه داد: به آقای لهونی که اهل شهرستان پاوه و نمایندۀ دورۀ قبل ما بوده است، تبریک عرض می‌کنم و به آقای زارعی کوشا استاندار سابق کردستان که دوست من بود، خسته نباشید عرض می‌کنم. از اقدام جناب آقای دکتر پزشکیان ریاست محترم جمهور و هیئت دولت و وزیر محترم کشور هم ممنونم.

وی ادامه داد: به نظر بنده مشکل منطقۀ کردنشین این نیست که چرا سنی استاندار نیست و شیعه استاندار است. چرا که با شیعه یا سنی بودن مسئولان مشکل ما حل نمی‌شود.!؟

ماموستا قادری گفت: ما مشکل بیکاری و گرانی و ده‌ها مشکل دیگر داریم که با انتصاب یک نفر اهل سنت این مشکلات حل نمی‌شود مگر مردم همراهی و دولت پشتیبانی نماید. درهرحال مردم ما از انتخاب یک نفر اهل سنت به‌عنوان استاندار خوشحال‌اند و ما هم خوشحالیم.

وی ادامه داد: ما کار می خواهیم. اگر استاندار سنی باشد و دوشنبه و پنجشنبه هم روزه بگیرد و یا شیعه باشد و نماز شب بخواند، هر دوی این‌ها برای خودشان مبارک است ولی مردم کار و سازندگی می‌خواهند.

ماموستا قادری گفت: به جناب آقای لهونی عرض می‌کنم، شما انسانی مؤدب و از خانواده‌ای محترم هستید ولی مسئولیت سنگینی را قبول کرده‌اید زیرا ادارۀ کردستان به‌اندازۀ ادارۀ ایران مشکل است. ان‌شاءالله آقای لهونی در کارش موفق باشد و بتواند به مردم شریف کردستان خدمت کند چون خدمت به آن‌ها خدمت به ماست و امیدوارم مردم کردستان هم از ایشان پشتیبانی کنند.

وی ادامه داد: ما یک رئیس دادگستری داشتیم اهل کرمانشاه بود. وقتی‌که شهید رئیسی به پاوه و منزل بنده تشریف آوردند، گفتند: قصد دارم رئیس دادگستری کرمانشاه را عوض کنم. از ایشان خواهش کردم این کار را نکند و گفتم این شخص اهل کرمانشاه است اگر ایشان را عوض کنید، به این معنی است هیچ کرمانشاهی دیگر نمی‌تواند مدیر شود اجازه بدهید تا مدتی دیگر بماند و با لطف شهید رئیسی رئیس دادگستری ما ماندنی شد.

وی گفت: اگر آقای لهونی هم موفق نشود، مگر در خواب ببینیم یک بار دیگر اهل سنت استاندار شود. اهالی کردستان و مسئولان، مردانه آقای لهونی را کمک کنید که بتواند برای مردم کاری انجام دهد تا ان‌شاءالله ما هم در اینجا خوشحال شویم.

 

کد خبر 2775488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha