اشتغال ۳ هزارو ۲۰۰ نفر  زندانی در سطح زندان‌های آذربایجان غربی

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی از اشتغال مولد بیش از ۳ هزارو ۲۰۰ نفر در سطح زندان‌های استان و اشتغال هزارو ۸۵۰ نفر در واحدهای تولیدی و صنعتی خارج از زندان در شهرک‌های صنعتی و مجموعه‌های تولید معتبر خبر داد.

به گزارش کردپرس،جلسه هیئت اجرایی بنیاد تعاون زندانیان استان به ریاست عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با هدف توسعه اشتغال صنعت محور و با راه اندازی دو سوله بزرگ در شهرک‌های صنعتی ارومیه برای اشتغال بیش از ۱۵۰ نفر مددجو تشکیل داد.

ناصر عتباتی رییس کل دادگستری آذربایجان غربی در این جلسه با اشاره به اشتغال مولد بیش از ۳ هزارو ۲۰۰ نفر در سطح زندان‌های استان آذربایجان غربی گفت: از این تعداد بیش از ۱ هزارو ۸۵۰ نفر در واحدهای تولیدی و صنعتی خارج از زندان در شهرک‌های صنعتی و مجموعه‌های تولید معتبر به صورت گروهی با نظارت مشغول کار و کمک به تولید کشور هستند.

او در ادامه به توسعه اشتغال نشسته در داخل اندرزگاه‌های زندان اشاره کرد و گفت: نیازهای بازار و نحوه عرضه و فروش دست سازهای تولیدی زندانیان داخل بندها را با شرایط مناسب فراهم سازید تا با شوق مولد بودن و تامین هزینه‌های معاش خانواده این امر گسترش یابد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در جهت توسعه اشتغال صنعت محور تاکید به حضور و دعوت از کارآفرینان موفق در سطح استان کرد و گفت: ظرفیت دستگاه قضا برای کمک به تولید صنعتی استان بسیار بالاست و فرصت بسیار ارزشمندی است تا از اشتیاق کار آفرینان و سرمایه گذاران در جهت ایجاد اشتغال برای زندانیان و خانواده نیازمند آن‌ها نهایت بهره برداری را ببریم.

در این جلسه همچنین محمدرضا رستمی خیّر کار آفرین ارومیه‌ای و صاحب هلدینگ مارال صنعت با ارائه راهکارهای بهره برداری از ۱۹۰۰ مترمربع سوله با کارکرد صنعتی بنیاد تعاون زندانیان استان گفت: بعد از تکمیل ۵۰ درصد بقیه سازه سالن‌های تولید صنعتی تا پایان آبان ماه ۱۵۰ زندانی در دو شیفت می‌توانند در امر تولید قطعات شرکت مارال صنعت در این دو سوله مشغول کار باشند.

قرارداد همکاری بین بنیاد تعاون زندانیان و مجتمع تولیدی مارال صنعت به مدت ۵ سال امضا می‌شود تا ضمن استقرار صنعت تولید قطعات فلزی موجبات اشتغال ۱۵۰ زندانی در بخش‌های خدماتی تا کارگر نیمه ماهر و استاد کار همچنین تکنسین برق و قالب بندی با شناسایی قابلیت‌های مددجویان در شرکت‌های زیر مجموعه کار آفرین خیّر ارومیه‌ای اقدام شود.

همچنین در جلسه هیئت اجرایی بنیاد تعاون زندانیان استان آذربایجان غربی در خصوص راه اندازی خط تولید دستکش‌های صنعتی و عقد قرار داد با شرکت‌های اقماری ایران خودرو گزارشی ارائه شد.

بر اساس گزارش میزان؛ مصوبات دیگر هیئت اجرایی بنیاد تعاون زندانیان استان شامل راه اندازی و تجهیز مجموعه کارگاه‌های های قالی بافی در شهرهای ارومیه، خوی، سلماس، نقده و ایجاد فروشگاه عرضه فرش و مصنوعات تولیدی زندانیان در مرکز استان مورد تاکید بود.

کد خبر 2775501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha