آغاز محاکمه یک زن سوئدی به اتهام جنایت جنگی علیه ایزدی‌ها

سرویس سوریه - یک زن سوئدی به نام لینا لاینا اسحاق که ایزدی ها را به بردگی می گرفت به اتهام «نسل‌کشی، جنایت علیه بشریت و جنایات جنگی سنگین» محاکمه می شود.

به گزارش کردپرس، یک زن سوئدی به نام «لینا لاینا اسحاق» که زنان و کودکان ایزدی‌ را در شهر رقه به بردگی می‌گرفت، به اتهام «جنایت نسل‌کشی، جنایت علیه بشریت و جنایات جنگی سنگین» محاکمه می‌شود.

به نوشته آژانس خبری نورس‌پرس، در کشور سوئد تحقیقات گسترده‌ای در رابطه با جنایات اعضای داعش علیه اقلیت ایزدی آغاز شده است.

در این تحقیقات، یک زن سوئدی به نام «لینا لاینا اسحاق» به «جنایت نسل‌کشی، جنایت علیه بشریت و جنایات جنگی سنگین» متهم شده است.

این زن در سال ۲۰۲۲ نیز توسط دادگاه سوئد به جرم استفاده از پسر ۱۲ ساله‌اش به عنوان کودک سرباز برای داعش به شش سال زندان محکوم شده بود.

به گفته آسوشیتدپرس و رویترز، این زن که پیش‌تر در جریان تحقیقات به دلیل نقشش در جنایات داعش تحت نظر بود، اکنون با اتهامات جدیدی مواجه شده است.

«رینا دوگون» دادستان پرونده، در بیانیه‌ای که به خبرگزاری فرانسه ارائه کرد، توضیح داد که طی تحقیقات اولیه، شاهدانی از اسارت و بردگی انسان‌ها در شهر رقه توسط این زن خبر داده‌اند. این اطلاعات باعث گسترش دامنه تحقیقات و طرح اتهامات سنگین‌تر علیه وی شده است.

دوگون تأکید کرد که متهم نقشی فعال در جنایات داعش علیه ایزدی‌ها داشته و ۹ تن، شامل ۳ زن و ۶ کودک را در خانه خود در رقه به بردگی گرفته بود. این افراد به اجبار به انجام کارهای خانه و دیگر وظایف مجبور شده و از آنها عکس‌هایی به منظور فروش به عنوان برده گرفته شده بود. این زنان و کودکان به مدت ۲۰ روز تا ۷ ماه در اسارت وی بودند.

به گفته دوگون، سخنان شاهدانی که با قربانیان و این زن ملاقات داشته‌اند، به عنوان بخشی از مدارک علیه او در دادگاه مطرح خواهد شد.

مجازات این اتهامات در سوئد می‌تواند به حبس ابد منجر شود. جلسات دادگاه این زن از ۷ اکتبر ۲۰۲۴ آغاز شده و انتظار می‌رود حداقل دو ماه به طول انجامد.

بر اساس گزارش سرویس‌های اطلاعاتی سوئد، حدود ۳۰۰ نفر از شهروندان این کشور، که یک چهارم آنها زن هستند، به‌ویژه در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ به صفوف داعش در سوریه و عراق پیوسته ‌اند.

کد خبر 2775515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha