٨ فوتی و ٥٤ مصدوم تنها طی دو روز در جاده های آذربایجان غربی!

تصادفات تعطیلات پایان تابستان در روزهای ٣٠ و ٣١ شهریور ماه در آذربایجان غربی منجر به ٨ فوتی و ٥٤ مصدوم شد تا نشان دهد تنها عامل انسانی در این موضوع دخیل نیست بلکه نا امنی جاده ها و عدم استاندارد خودرو نیز در این قضیه موثراند.

به گزارش کردپرس، در روزهای پایانی تابستان امسال که با تعطیلات مصادف شده بود، متاسفانه جاده های آذربایجان غربی شاهد اتفاقات ناگوار و فوت ٨ نفر از هم وطنان و مصدومیت ٥٤تن دیگر بود. جاده هایی که نا امن اند، وسایل حمل و نقلی که استاندار نیستند و عوامل انسانی هم در این میان دخیل است.

۷ فوتی در برخورد زنجیره‌ای تریلی با ۲ خودرو سواری

بنا به اعلام اورژانس و هلال احمر، در این تصادف ۵ نفر از سرنشینان دو خودروی پژو پارس و پراید در محل حادثه و ٢تن در بیمارستان جان خود را از دست دادند که در بین فوت شده‌ها یک دختر بچه ۷ ساله و دو پسر نوجوان ۱۶ و ۱۷ ساله وجود داشت.

این حادثه ساعت ۱۴:۱۵ ظهر روز جمعه در محور مهاباد به ارومیه بین یک تریلی و دو خودروی پژو پارس و پراید رخ داد و یک نفر هم مصدوم شد.

واژگونی نیسان آبی در پیرانشهر با ۲ مصدوم

حمید محبوبی مدیرعامل هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: ساعت ۱۳:۱۴ ظهر جمعه ۳۰ شهریور گزارشی مبنی بر واژگونی خودروی نیسان آبی در ارتفاعات هاوشینان در جاده مهاباد به پسوه شهرستان پیرانشهر به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر اعلام شد که نجاتگران هلال احمر پایگاه امداد و نجات سه راهی جلدیان پیرانشهر پس از دریافت گزارش حادثه وکسب اطلاعات از آخرین موقعیت مکانی، بلافاصله‌ با تجهیزات به محل حادثه اعزام شدند و مصدومین پس از رهاسازی و انجام اقدامات پیش بیمارستانی لازم، به بیمارستان منتقل شدند.

تصادف دو پراید در محور چایپاره به شوط با ۳ مصدوم

مدیرعامل هلال احمر آذربایجان‌غربی افزود: ساعت ۱۹:۱۳ شامگاه روز جمعه در محور چایپاره به شوط دو دستگاه خودروی سواری پراید باهم تصادف کردند که نجاتگران پایگاه امداد و نجات شهید مخلص شهرستان چایپاره بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: این حادثه ۳ مصدوم داشت که مصدومین بعد از انجام اقدامات اولیه و پیش بیمارستانی به مرکز درمانی انتقال داده شدند.

۱۰ مصدوم در تصادف محور شوط به ماکو

محبوبی گفت: ساعت ۲۲:۴۰ شامگاه روز جمعه  در محور شوط به ماکو (سه راهی شوط) خودروی سواری پراید و روا باهم تصادف کردند که نجاتگران پایگاه امداد و نجات مرگنلر هلال احمر شهرستان شوط بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

وی اضافه کرد: این حادثه ۱۰ مصدوم داشت که مصدومین بعد از انجام اقدامات اولیه و پیش بیمارستانی به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

واژگونی دنا در محور خوی - مرند با ۵ مصدوم

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی افزود: ساعت ۲۲:۳۸ روز جمعه در محور خوی - مرند، واژگونی یک دستگاه خودروی دنا گزارش شد که امدادگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات ایواوغلی خوی بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: در این حادثه اقدامات پیش بیمارستانی لازم بر روی مصدومین انجام و به مرکز درمانی اعزام شدند.

۵ مصدوم در تصادف محور ارومیه- سلماس

محبوبی گفت: ساعت ۲۳:۰۵ جمعه در محور ارومیه - سلماس یک دستگاه خودروی پژو پارس و سمند سورن باهم برخورد کردند که نجاتگران پایگاه امداد و نجات گردنه قوشچی هلال احمر ارومیه بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

وی اضافه کرد: این حادثه ۵ مصدوم داشت که مصدومین بعد از انجام اقدامات اولیه و پیش بیمارستانی به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

تصادف در سه راهی جلدیان ٢ مصدوم بر جای گذاشت

مدیرعامل هلال احمر آذربایجان‌غربی افزود: ساعت ۱۰:۵۸ صبح شنبه ۳۱ شهریور گزارشی مبنی بر برخورد خودروی وانت نیسان و کمپرسی ۱۰ چرخ در سه راهی جلدیان شهرستان پیرانشهر  به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر اعلام شد که نجاتگران هلال احمر پیرانشهر پس از دریافت گزارش حادثه بلافاصله‌ به محل حادثه اعزام شدند.

وی اضافه کرد: این حادثه ۲ مصدوم داشت که مصدومین پس ازانجام اقدامات پیش بیمارستانی لازم، به بیمارستان منتقل شدند.

تصادف زنجیره‌ای در محور ارومیه به سلماس با ۴ مصدوم

محبوبی گفت: تصادف زنجیره‌ای پراید، سمند، پژو ۴۰۵، پیکان و تریلی ۱۸ چرخ در محور ارومیه - سلماس ۱۰ حادثه دیده و ۴ مصدوم برجای گذاشت.

وی اضافه کرد: در این حادثه که ساعت ۱۶:۴۰ عصر شنبه رخ داد، نجاتگران پایگاه امداد و نجات گردنه قوشچی هلال احمر ارومیه بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

واژگونی پراید به دره در محور چایپاره به خوی با ۳ مصدوم

مدیرعامل هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: ساعت ۱۹:۵۲ شامگاه شنبه در محور چایپاره به خوی (جاده همزیان) واژگونی یک دستگاه خودروی سواری پراید به دره گزارش شد که نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات شهید مخلص شهرستان چایپاره بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

وی اضافه کرد: این حادثه ۳ مصدوم داشت که مصدومین حادثه بعد از انجام اقدامات اولیه و پیش بیمارستانی به مرکز درمانی انتقال داده شدند.

۶ مصدوم در تصادف لندکروز و خاور

فرزین رضازاده رئیس اورژانس آذربایجان‌غربی گفت: در جاده نقده به اشنویه و در شامگاه روز شنبه، یک دستگاه تویوتا لندکروز و خاور تصادف کردند که این حادثه ۶ مصدوم بر جای گذاشت.
وی افزود: مصدومان حادثه توسط ۴ دستگاه امبولانس اورژانس بعد از اقدامات درمانی  به بیمارستان امام خمینی نقده منتقل شدند.

١٣ مصدوم و یک کشته در جاده های میاندوآب

بنا به اعلام اورژانس آذربایجان‌غربی، تصادف دو دستگاه پراید در جاده میاندوآب به شاهین‌دژ با ۹ مصدوم در روز جمعه نیز رخ داد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب هم گفت: بر اثر واژگونی خودرو سواری پژو در مسیر جاده بوکان - میاندوآب یک نفر کشته و ٤نفر دیگر مصدوم شدند.

سامان محمدی شامگاه گذشته اظهار کرد: این حادثه در جاده بوکان - میاندوآب و نزدیک روستاهای ساروقامیش و شین آباد روی داد و در آن یک خانم کشته و چهار نفر دیگر مصدوم شدند.

کد خبر 2775530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha