وزیر کشور: نگاه قومیتی و مذهبی در دولت وفاق ملی جایی ندارد

وزیر کشور گفت: در دولت وفاق و همدلی از هر فردی فارغ از نگاه قومیتی و مذهبی بهره گرفته می شود و بدون شک در وزارت کشور نیز از وجود کردهای اهل سنت استفاده می شود.

به گزارش کرد پرس، اسکندر مومنی در مراسم تکریم و معارفه استاندار کردستان، گفت: امروز کردستان با فرهنگ در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و ... یکپارچه است و همه مردم آن پشت نظام و انقلاب هستند.

وی اظهار کرد: این استان ظرفیت های بسیار بزرگی در حوزه انسانی دارد که نیازمند همدلی، همکاری و همسویی است تا مردم آن هر روز شاهد آبادانی بیش از پیش آن باشند.

وزیر کشور افزود: جبران عقب ماندگی های کردستان هر چند که بعد از انقلاب آغاز شد اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله دارد و مردم کردستان شایسته خدمت بیشتر هستند به ویژه در حوزه توسعه زیرساخت های حمل و نقلی که مقدمه پیشرفت در زمینه های دیگر است.

مومنی ادامه داد: اتمام کریدور شمال به جنوب و کریدور شرق به غرب در دستور کار استاندار جدید کردستان قرار گیرد و امیدواریم پروژه ریلی راه آهن سنندج تا مرز باشماق نیز بعد از اتمام فاز مطالعات آن به فاز اجرایی برسد.

وی یادآور شد: در حوزه گردشگری جاذبه های بسیاری در کردستان وجود دارد و در کنار آن بازگشایی بازارچه های مرزی می تواند مشکل کولبران را حل کرده هر چند که این معضل ریشه در گذشته دارد.

وزیر کشور بیان کرد: همت مسئولان و برگزاری جلسات شورای توسعه شرق و غرب می تواند نیازهای مردم کردستان را در زمینه های مختلف برطرف کرده و امیدواریم بتوانیم وضعیت معیشت و اقتصاد مردم این منطقه را دچار تحول کنیم.

مومنی گفت: امروز اولین استاندار دولت چهاردهم در هفته وحدت برگزار می شود که بر اساس روند انتخاب استانداران، شاخص هایی برای افراد در نظر گرفته شد و زیرنظر کمیته ای ارزیابی افراد صورت گرفت و نهایتا بعد از بررسی های مختلف آرش لهونی به عنوان گزینه وزارت کشور به هیئت دولت معرفی و مورد استقبال قرار گرفت.

وی اظهار کرد: کارآمدی، موفقیت در مسئولیت های گذشته، مردمداری، جوان بودن، آشنا بودن به منطقه و ..‌. جزو شاخص های بررسی بود که با تاکید رئیس جمهور تفاوتی نداشت که از چه قومیت و مذهبی باشد.

وزیر کشور افزود: آرش لهونی فردی است که به واسطه حضور در شورای شهر سنندج، اعتماد مردم را نیز به خود جلب کرده بود و از این رو می توانست یک انتخاب مناسب برای کردستان باشد و انتظار می رود نگاه سیاسی به احزاب و نخبگان کردستان در پیشبرد اهداف دولت نداشته باشد.

مومنی ادامه داد: زمان برای مسئولان بسیار سریع می گذرد و انتظار می رود استاندار جدید کردستان در خدمت به مردم از لحظه لحظه حضور خود استفاده کرده و فرصت خدمت به مردم کردستان را غنیمت بشمارید.

وی یادآور شد: در دولت وفاق و همدلی از هر فردی فارغ از نگاه قومیتی و مذهبی بهره گرفته می شود و بدون شک در وزارت کشور نیز از وجود کردهای اهل سنت استفاده می شود.

گفتنی است امروز مراسم تکریم و معارفه استاندار کردستان در سنندج برگزار و آرش لهونی به عنوان استاندار جدید کردستان معرفی و زحمات اسماعیل زارعی کوشا تقدیر شد.

کد خبر 2775534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha