سردرگمی متولدین نیمه دوم سال در پی بخشنامه جدید آموزش و پرورش!

مدیر آموزش و پرورش مهاباد گفت: بر اساس بخشنامه جدید امسال تنها کودکانی که متولد ۱ مهر ماه هستند می‌توانند به همراه سایر متولدین نیمه اول سال در پایه اول ثبت نام کنند.در غیر این صورت کودکان متولد نیمه دوم سال نمی توانند در پایه اول ثبت نام کنند کما اینکه سال گذشته پیش دبستانی را هم پشت سر گذاشته باشند.

اسعد رسولی در گفت و گو با خبرنگار کردپرس در خصوص ثبت نام پایه اول کودکانی که متولد نیمه دوم سال هستند، اظهار کرد: طی دو سال گذشته امکان ثبت نام متولدین مهر ماه(اول تا سی ام) در پایه اول در مدارس غیردولتی امکان پذیر بود، سپس اصلاحیه‌ای بر این نامه زده و عنوان شد، در صورتی که مدارس دولتی هم ظرفیت داشته باشد امکان ثبت نام کودکان متولد مهر ماه نیز در این مدارس وجود دارد؛ لذا طبق این بخشنامه طی دو سال گذشته این قانون در مهاباد نیز اجرا شد.

او ادامه داد: اما امسال در بخشنامه جدیدی که وزارت آموزش و پرورش صادر کرده، صراحتاً آمده؛ تنها کودکانی که متولد ۱ مهر هستند می‌توانند به همراه سایر متولدین نیمه اول سال در پایه اول ثبت نام کنند.در غیر این صورت کودکان متولد نیمه دوم سال نمی توانند امسال در پایه اول ثبت نام کنند کما اینکه سال گذشته پیش دبستانی را هم پشت سر گذاشته باشند.

مدیر آموزش و پرورش مهاباد تاکید کرد: خانواده‌ها می‌توانند در این یک سال از ظرفیت کانون فکری و پرورشی کودکان و نوجوانان استفاده کرده و کودکان را در این مراکز ثبت نام کنند.

او تصریح کرد: خانواده‌ها به هیچ عنوان منتظر بخشنامه‌ نباشند و امسال قرار نیست کودکان متولد نیمه دوم سال در پایه اول امکان ثبت نام داشته باشند.

به گزارش کردپرس، خانواده های بسیاری که دارای کودکان متولد نیمه دوم سال(مهر ماه) هستند در سال گذشته کودکانشان را در پایه پیش دبستانی ثبت نام کردند، اما امسال به دلیل تغییر قانون، امکان ثبت نام این کودکان در پایه اول در مدارس دولتی میسر نیست! و این کودکان باید سال جاری تحصیلی را در خانه بگذرانند و سال آینده به مدرسه بروند.

کد خبر 2775601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha