سرنوشت رقت انگیز 400 همسنگر غربی کردهای سوریه

سرویس جهان- بر اساس گزارش برخی رسانه های غربی، از 400 نیروی بین المللی همسنگر کردهای سوریه در مبارزه با داعش، حدود 60 تن از آنها کشته شدند، 10 تن از آنها خودکشی کرده اند و دهها تن از آنها نیز توسط کشورهایشان بازداشت شده و یا افسردگی گرفته اند.

به گزارش کردپرس، نیروهای کرد سوریه که در سال 2014 خود را در برابر داعش تنها یافتند، برای ایجاد همگرایی در جهان و جذب حمایت های بین المللی اقداماتی انجام دادند که یکی از آنها جذب نظامیان سابق ارتش های غربی، از جمله آمریکا در نبرد با داعش بود.

بر اساس گزارش نشریه تروثدیگ، کنورسیشن، میدل ایست آی و چند نشریه غربی دیگر، نزدیک به 400 تبعه کشورهای غربی، به دلایل مختلف از جمله همگرایی فکری با کردهای سوریه، وارد شدن در یک جنگ در برابر شر مطلق و غیره، دعوت نیروهای کرد سوریه را لبیک گفته و از طریق اقلیم کردستان عراق خود را به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه رساندند.

با مرور گزارش چند نشریه غربی درباره سرنوشت این افراد معلوم شده است که حدود 60 تن از آنها در جریان جنگ با داعش، در کنار همرزمان کرد خود در سوریه جان باختند. اکنون بیشتر این نیروها سوریه را ترک کرده اند اما سرنوشت رقت انگیزی پیدا کردند.

 بر اساس گزارش مت برومفیلد، کارشناس مسائل کردهای سوریه، بیش از 10 تن از همرزمان غربی کردهای سوریه، بعد از بازگشت به خانه به انواع بیماری های روانی دچار شده و حداقل 10 تن از آنها خودکشی کرده اند.

نشریه تروثدیگ از بازداشت تعداد قابل توجهی از این افراد توسط دولت های متبوعشان به اتهام پیوستن به یک نیروی خارجی خبر داده است. بر اساس گزارش این نشریه، دولت آمریکا و انگلیس تعداد قابل توجهی از این افراد را بازداشت و بازجویی کرده و لندن ، بر اساس قانون مورد مناقشه ضدترور، همرزمان انگلیسی کردهای سوریه را به همکاری با یک نیروی متخاصم متهم کرده است. اف بی آی آمریکا سرزده به خانه های این افراد هجوم برده و بازجویی می کند.

برخی از همرزمان غربی کردهای سوریه معتقدند آنها نه برای پول و مقام بلکه برای کمک به کردهای سوریه در مبارزه با یک گروه تروریستی  مبارزه کردند اما کشورهای متبوعشان نه تنها کردها را در برابر ترکیه تنها گذاشتند بلکه اتباع خود را نیز به دلیل همکاری با کردها به بدترین سرنوشت دچار کرده اند.

کد خبر 2775701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha